قشم - ایرنا - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم اعلام کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش امروز (سه شنبه) در این شهرستان مرزی کلید خورد.

عنایت پورسالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این المپیاد با مشارکت ۳۰ هزار دانش آموز در ۱۸۶ کد مدرسه شهرستان قشم عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: المپیادهای درون مدرسه ای نماد کوچکی از برنامه های بازی های المپیک است که برای آن ها علاوه بر مراسم افتتاحیه، اهتزاز پرچم، سرود ملی، مشعل بازی ها، برگزاری رقابت ها و اختتامیه نیز در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: هدف از اجرا و برگزاری این المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی، تمرین مشارکت جویی و تعامل مطلوب اجتماعی برای رسیدن به یک هدف مشترک است.

پورسالار اضافه کرد: در این المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در رشته‌های متعدد بومی و محلی، طناب‌زنی و بازی‌های دبستانی و در مقطع متوسطه در رشته‌های مجاز آموزشگاهی از جمله بسکتبال، فوتبال، والیبال و تنیس روی میز و نیز رشته طناب زنی و بازی‌های بومی و محلی به رقابت می‌پردازند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

در آیین افتتاحیه این المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در مدرسه شهید مطهری شهر قشم برگزار شد، حسین رنجبر گلشواری مدیر آموزش و پرورش، رضا دریایی مدیر ورزش و جوانان شهرستان قشم و دیگر مسئولین فرهنگی و ورزشی این جزیره حضور داشتند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.