شهرکرد – ایرنا – سه یادمان شهدای گمنام روز سه‌شنبه در شهرهای آلونی شهرستان خانمیرزا، بلداجی و فرادُنبه شهرستان بروجن با حضور جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری یادمان ۲ شهید گمنام شهر آلونی شهرستان خانمیرزا گفت: این یادمان‌های شهدا با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری افزود: از این میزان اعتبار هزینه شده ۳۰ میلیارد ریال مربوط به یادمان شهدای شهر آلونی شهرستان خانمیرزا، ۱۰ میلیارد ریال برای یادمان شهدای گمنام شهر بلداجی و ۲۰ میلیارد ریال برای یادمان شهدای گمنام شهر فرادُنبه شهرستان بروجن هزینه شده است.

وی با اشاره به خاکسپاری ۱۴۲ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری افزود: در زمان حاضر ۵۶ یادمان شهید گمنام در این استان ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ذوالفقاری اضافه کرد: در حال حاضر احداث قریب به ۳۰ یادمان شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری به پایان رسیده است و بقیه یادمان‌ها نیز با پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد در حال احداث هستند که امید می‌رود تا یک‌سال آینده همه یادمان‌های شهدا تکمیل شود.

وی در خصوص یادمان شهدای شهر آلونی گفت: شهر آلونی در سال ۱۴۰۰ میزبان ۲ شهید خوشنام بود که با همت و پیگیری مسوولان این شهرستان این یادمان امروز بهره برداری و با تامین قیر از سوی سازمان بسیج مستضعفان جاده دسترسی یادمان هم به پایان رسیده است و به زودی آسفالت می‌شود.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: محور مقاومت در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی که با پشتیبانی آمریکای جنایتکار انجام شده است، مقاوم ایستاده است.

امیرسرتیپ نبی سهرابی افزود: شجره طیبه جبهه مقاومت که برگرفته از دفاع مقدس است با عزمی راسخ در مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به عنوان ارباب آن و کشورهای مرتجع منطقه که از این رژیم کودک‌کش حمایت می‌کنند شجاعانه می‌ایستد.

وی اظهار داشت: امروز محور مقاومت و ایران اسلامی به تنهایی در مقابل این ددمنشی رژیم صهیونیستی قرار دارد و به طور حتم حزب‌الله لبنان، حماس و غزه پیروز این میدان است.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به ایثارگری‌های شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: این شهدا در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند و با گذشت از جان شیرین خود کشور را نجات دادند و دشمن را بیرون راندند.

وی اضافه کرد: همانطور که این شهدا در دوران حیات خود از کشور و نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند امروز نیز یادمان این شهدای خوشنام سنگری مقاوم درمقابل تهاجم فرهنگی دشمن خواهد بود و یادمان‌های شهدا باید به محلی فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای شرکت در اختتامیه هشتمین مرحله جشنواره ملی هنری فانوس که قرار است روز چهارشنبه با حضور هنرمندان و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در چهارمحال و بختیاری برگزار شود به این استان سفر کرده است.