تهران- ایرنا- نخست‌وزیر هند، در دیدار با رییس جمهوری روسیه، بر حمایت دهلی‌نو از حل مسالمت‌آمیز مناقشه روسیه و اوکراین تاکید و اعلام کرد که کشورش آماده ارائه هرگونه همکاری برای برقراری صلح و ثبات است.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری روزنامه هندوستان تایمز، نارندرا مودی روز سه شنبه در جریان دیدار دوجانبه با ولادیمیر پوتین بر لزوم حل مسالمت‌آمیز جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد.

وی در این دیدار که در حاشیه اجلاس بریکس در کازان روسیه انجام شد، خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیش از این نیز گفته‌ام، ما بر این باوریم که مشکلات باید به شیوه‌ای صلح‌آمیز حل شوند؛ به همین دلیل هند از برقراری زودهنگام صلح و ثبات در اوکراین و همه جای جهان حمایت کامل می‌کند و تمام تلاش‌های ما با اولویت «انسانیت» صورت می‌گیرد.

وی افزود: هند آماده است تا در آینده هرگونه همکاری ممکن را برای بازگرداندن صلح به اوکراین ارائه دهد.

نخست‌وزیر هند با اشاره به سومین سفر خود در سه ماه گذشته به روسیه گفت: سفرهای من به مسکو طی سه ماه گذشته، نشان از هماهنگی نزدیک و دوستی عمیق ما دارد. اجلاس سالانه ما در مسکو در ماه ژوئیه (تیر ماه) نیز همکاری ما را در همه زمینه‌ها تقویت کرده است.

در این دیدار، رئیس جمهوری روسیه نیز به روابط راهبردی و ویژه بین مسکو و دهلی‌نو اشاره و تاکید کرد: این روابط همچنان در حال توسعه است.

پوتین همچنین از مودی به‌خاطر پذیرش دعوت برای شرکت در این اجلاس تشکر و اعلام کرد انتظار می‌رود تصمیمات مهمی در این نشست اتخاذ شود.