تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بدون آمار و اطلاعات درست نمی توان برنامه ریزی و مدیریت داشت، گفت: امروز این موضوع را در وزارت کشاورزی لمس می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامرضا نوری قزلجه» امروز (سه شنبه) در مراسم بزرگداست روز آمار و برنامه ریزی افزود: شعار و عمل دولت چهاردهم، قانون‌گرایی، برنامه محوری و اتکا بر نظرات کارشناسی است و رئیس‌جمهوری هم بارها به این موضوع تاکید کرده‌ است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: دغدغه ما برای پوشش فاصله‌های موجود نیازمند اطلاعات دقیق و درست درباره دام، طیور و سایر محصولات کشاورزی است.

وی تصریح‌کرد: با آمار و اطلاعات دقیق و سریع، کمبودها پیش بینی و جبران شده و حتی برای مازاد تولید نیز برنامه‌ ریزی می شود.

نوری قزلجه گفت: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی لمس کرده ایم که اگر آمار و اطلاعات دقیق و قابل اتکا نباشد، نمی‌توان برنامه ریزی درستی داشت، اما با وجود اطلاعات متقن، اجرای ماموریت‌ های اصلی و اساسی از جمله امنیت غذایی و برنامه‌ ریزی برای نسل های آینده امکان‌پذیر می شود.

وی اضافه‌کرد: عدم وجود آمار دقیق ما را از کاشت و تولید برای نسل های آینده باز می دارد و اکنون هم ما را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: منابع و توان و انرژی را باید به سمتی ببریم که بتوانیم از اطلاعات فنی، علمی و هوش مصنوعی استفاده کنیم تا بتوانیم آمار دقیق و به روز داشته باشیم.

وی بر ضرورت به روز رسانی آمار در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: حتی در صورتی که آمار درست و دقیق باشد باید به روز رسانی شود، زیرا در غیر این صورت در مدت زمان طولانی برای بخش ویژه ای همچون کشاورزی قابل اتکا نخواهد بود.