مدیریت بخش کشاورزی بدون آمار درست و به‌روز امکانپذیر نیست

تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بدون آمار و اطلاعات درست نمی توان برنامه ریزی و مدیریت داشت، گفت: امروز این موضوع را در وزارت کشاورزی لمس می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامرضا نوری قزلجه» امروز (سه شنبه) در مراسم بزرگداست روز آمار و برنامه ریزی افزود: شعار و عمل دولت چهاردهم، قانون‌گرایی، برنامه محوری و اتکا بر نظرات کارشناسی است و رئیس‌جمهوری هم بارها به این موضوع تاکید کرده‌ است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: دغدغه ما برای پوشش فاصله‌های موجود نیازمند اطلاعات دقیق و درست درباره دام، طیور و سایر محصولات کشاورزی است.

وی تصریح‌کرد: با آمار و اطلاعات دقیق و سریع، کمبودها پیش بینی و جبران شده و حتی برای مازاد تولید نیز برنامه‌ ریزی می شود.

نوری قزلجه گفت: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی لمس کرده ایم که اگر آمار و اطلاعات دقیق و قابل اتکا نباشد، نمی‌توان برنامه ریزی درستی داشت، اما با وجود اطلاعات متقن، اجرای ماموریت‌ های اصلی و اساسی از جمله امنیت غذایی و برنامه‌ ریزی برای نسل های آینده امکان‌پذیر می شود.

وی اضافه‌کرد: عدم وجود آمار دقیق ما را از کاشت و تولید برای نسل های آینده باز می دارد و اکنون هم ما را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: منابع و توان و انرژی را باید به سمتی ببریم که بتوانیم از اطلاعات فنی، علمی و هوش مصنوعی استفاده کنیم تا بتوانیم آمار دقیق و به روز داشته باشیم.

وی بر ضرورت به روز رسانی آمار در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: حتی در صورتی که آمار درست و دقیق باشد باید به روز رسانی شود، زیرا در غیر این صورت در مدت زمان طولانی برای بخش ویژه ای همچون کشاورزی قابل اتکا نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha