تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای از تجمع فلسطینی‌ها در دانشگاه بیرزیت در شمال رام الله در حمایت از مقاومت لبنان و غزه و همچنین بزرگداشت شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رسانه‌های فلسطینی در این باره گزارش دادند که هزاران نفر با تجمع در دانشگاه بیرزیت در شمال رامولا واقع در کرانه باختری تجمعی را در حمایت از مقاومت غزه و لبنان و بزرگداشت شهید یحیی سنوار برگزار کردند.

شهروندان فلسطینی با در دست داشتن پلاکاردهایی جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه را محکوم کردند.

حاضران در این تجمع همچنین سیاست محاصره، گرسنگی دادن و نسل کشی ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق جبالیا و بیت لاهیا را محکوم کردند.

شهروندان فلسطینی در رام‌الله همچنین با برداشتن تصاویر شهید سید حسن نصرالله و همچنین شهید سنوار حمایت خود را از مقاومت فلسطین و لبنان اعلام کردند.

مردم اردن نیز روز گذشته با برگزاری تظاهرات گسترده در امان پایتخت این کشور، ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، شعار «ای سنوار با تو بیعت کرده‌ایم» (یا سنوار بایعناک) سر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسانده‌ است.

در همین راستا، «خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود و بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.