شهادت یحیی سنوار حماس را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:شهادت «یحیی سنوار» باعث تقویت حماس خواهد شد و نبود او هیچ خللی در راه مقاومت به وجود نخواهد آورد.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به شهادت شهید یحیی سنوار، گفت: او مغز متفکر جنبش حماس بود که تا آخرین لحظه برای آزادی فلسطین جنگید و در نهایت به خیل عظیم شهدای راه قدس پیوست.

وی افزود: یحیی سنوار با مدیریت خود، اقتدار به اصطلاح اطلاعاتی صهیونیست‌ها را به ذلت کشاند و شهادت او نشان داد که مرد مبارزه و میدان بود.

نماینده بویراحمد، دنا و مارکون در مجلس خاطر نشان کرد: شهادت سنوار باعث تقویت حماس خواهد شد و نبود او هیچ خللی در راه مقاومت به وجود نخواهد آورد.

بهرامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همچنان با پشتیبانی آمریکا به جنایات خود در غزه ادامه می دهند و سران کشورهای اسلامی باید به این جنایات ها واکنش سریع نشان دهند.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

رهبر انقلاب اسلامی پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی سنوار تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha