گرگان - ایرنا - دویست و سی و نهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر گرگان عصر سه‌شنبه برگزار شد که با تجلیل از عملکردهای ورزشی و بررسی لوایح و نامه های درخواستی حوزه ورزش همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا این جلسه فوق‌العاده به دعوت حمیدرضا آقاملایی رییس شورای اسلامی شهر گرگان با دستور جلسه بررسی نامه‌ها و لوایح رسیده و همچنین حضور و تجلیل از مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و رییس این اداره در گرگان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش (۲۶ مهر تا ۲ آبان) برگزار شد.

مساعدت مالی به تیم والیبال نشسته

بررسی ۱۴ نامه و لایحه رسیده به صحن شورا در دستور کار قرار داشت و در نهایت ۶ مورد رسیدگی شد که یک درخواست از سوی رییس هیات ورزشی توان‌یابان گرگان با موضوع درخواست کمک و مساعدت مالی برای ثبت‌نام تیم والیبال نشسته این شهر به منظور حضور در رقابت‌های لیگ کشور بود.

اعضای شورا پس از شنیدن صحبت‌های مسلم کرمی رییس هیات ورزش توان‌یابان، در خصوص این لایحه رسیده با موافقت شهردار، به بحث و تبادل نظر پرداختند و تصمیم گرفته شد تا کمیسیون مربوطه نظر نهایی خود را اعلام کند.

ضرورت افزایش سهم بسکتبال گرگان در اعتبارات

پس از آن یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بسکتبال این شهر با توجه به اینکه که جنبه فرا استانی و حتی فراملی پیدا کرده است باید در افزایش سهم اعتبارات شهری و استانی نقش‌آفرینی داشته باشد.

عیسی مهری اظهار کرد: در این بخش نمایندگان استان باید کمک کنند تا سهم اعتبارات استان و شهرستان بیشتر شود.

وی بیان کرد: بدون شک شهرداری نقش خود را در جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی انجام داده است در غیر اینصورت هزینه‌های درمان بیش از میزان هزینه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شد.

هزینه ۲ میلیارد ریالی برای کاهش آسیب های اجتماعی

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش (۲۶ مهر تا ۲ آبان) به این جلسه دعوت شده بود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ۲ میلیارد ریال به صورت امکانات و تجهیزات هزینه شده است و این روند ادامه دارد.

قاسمعلی برزمینی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات بخش زیرساخت‌های ورزشی، در گرگان هزینه شده است یادآور شد: نوسازی و بهسازی ۲ چمن مصنوعی در گرگان بخشی از این اقدامات است.

وی افزود: همچنین حمایت‌های شهرداری از بسکتبال گرگان و تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال کمک به هیات‌های ورزشی با تصویب شورای اسلامی شهر براساس لایحه ارسالی شهردار، اقدامی ارزشمند است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: باشگاه ورزشی شهرداری گرگان، از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از سه باشگاه برتر استان معرفی شده است و فردا (چهارشنبه)مراسم ملی تقدیر از باشگاه‌های برتر کشور، با حضور احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در تهران برگزار خواهد شد.

تکمیل فاز اول شهربازی مدرن در انتظار اعلام نظر فرمانداری

نایب رییس شورای اسلامی شهر گرگان نیز گفت: پنج هزار میلیارد ریال برای احداث شهربازی مدرن گرگان هزینه و تکمیل فاز اول آن به‌ ویژه سورتمه که وعده‌های متعدد برای بهره‌برداری آن داده شده، منتظر اعلام نظر فرمانداری است.

صفرعلی پایین‌محلی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز، پیمانکار مورد نظر اعلام عدم همکاری کرده است که رییس شورا و شهردار در خصوص پاسخ فرمانداری از صبح فردا بطور جدی تا حصول نتیجه پیگیر باشند.

۳۱ تیم ورزشی گلستان متعلق به گرگان است

رییس اداره ورزش و جوانان گرگان نیز گفت: ۶۰ درصد رخدادهای ورزشی استان در مرکز گلستان انجام می‌شود.

رمضانعلی تربتی‌نژاد افزود: گرگان ۱۹۰ دعوت شده به تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزشی دارد و از ۴۰۰ باشگاه رسمی و مجوزدار در استان، ۲۷۰ باشگاه در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ مربی رسمی و کارت‌دار گرگانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند خاطرنشان کرد: از ۵۰ تیم استانی حاضر در لیگ‌های ورزشی مختلف، ۳۱ تیم گرگانی هستند.

تربتی‌نژاد افزود: بیشترین تعداد ورزشکاران شهرستان را هیات جانبازان و معلولان دارد که ورزشکاران نابینا، ناشنوا، بیماری‌های خاص و ورزشکاران مشابه، در یک قالب قرار می‌گیرند.

در این جلسه شورای اسلامی شهر گرگان از مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و رییس این اداره در مرکز استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش تجلیل شد.