زنجان - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون بارش برف همراه با مه موضعی مسیر زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق را فرا گرفته است.

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از صبح امروز صرفا در جاده های طارم آغاز و تاکنون حدود پنج میلیمتر بارش ثبت شده است.

وی اضافه کرد: تردد در این مسیرها با همراه داشتن زنجیر چرخ انجام می شود و در گردنه های این دو جاده نیز بستن زنجیر چرخ ضروری است.

محمدی افزود: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی استان به تمامی رانندگان توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری در این مسیر اجتناب کنند و در صورت لزوم با رعایت تمامی جوانب ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات ضروری نسبت به تردد در این مسیرها اقدام نمایند.

وی یادآور شد: از شامگاه گذشته سامانه بارشی وارد استان شد که فعالیت خود را با بارش های پراکنده باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر آغاز کرد که این بارش ها تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

به گفته این مسوول، طبق اعلام هواشناسی استان، فعالیت این سامانه بارشی برای روز چهارشنبه پیش بینی شده و به خصوص شدت آن، در مناطق غربی و شمالی استان شامل شهرستان ماهنشان و ارتفاعات طارم بیشتر خواهد بود که بر همین اساس هشدار هواشناسی رنگ زرد صادر شده است.

وی اضافه کرد: رانندگان قبل از حرکت از مبدا برای اطلاع از وضعیت جاده های استان و کشور به سامانه ۱۴۱، پایگاه www.۱۴۱.ir یا نرم افزار موبایلی ۱۴۱ مراجعه کنند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.