تهران- ایرنا- سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، گسترش برنامه‌های اجتماعی را از برنامه های این دانشگاه برشمرد و گفت: با توجه به تکرار ادعاهای واهی امارات بر سر جزایر سه‌گانه به زودی میزبان همایش تخصصی درباره ابعاد مختلف جزایر سه‌گانه (ابو موسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) و مالکیت ایرانی خدشه‌ناپذیر آنها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، شجاع احمدوند روز چهارشنبه در افتتاحیه شصت و سومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور به بیان اهمیت آموزش در مراکز دانشگاهی پرداخت و گفت: آموزش در برنامه‌ریزی‌ها شاید کمی مظلوم واقع شده باشد اما از اهمیت آموزش کاسته نشده بلکه فراتر هم رفته است.

وی تاکید کرد: معتقدیم همانطور که پژوهش بدون آموزش می‌میرد، بدون آموزش نیز پژوهشی به وجود نخواهد آمد.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که علوم انسانی با وجود همه شعارها همچنان مظلوم واقع شده است و ابراز امیدواری کرد که در این دوره با مدیریت وزیر علوم توجه بیشتری به این حوزه شود.

احمدوند در بیان اهمیت علوم انسانی توضیح داد: در همه دنیا، علم در قالب سازمان‌ها نهادینه شده است که یک بخش شالوده‌گذاری در حوزه مهندسی و فنی و بخش دوم غایت‌گذاری است و در همه جهان، علوم انسانی غایت‌گذاری می‌کند.

شصت و سومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور به مدت یک روز و به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است.