بوشهر- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد راه‌های اصلی استان زیر پوشش سامانه‌های هوشمند جاده‌ای قرار دارد که به روان سازی ترافیک و جلوگیری از تخلفات احتمالی کمک می کند.

«عبدالکریم اخترشناس» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طی هفت ماهه سال جاری، محورهای ورودی بوشهر و بالعکس و چغادک- اهرم و بالعکس بیشترین میانگین تردد روزانه را داشته اند.

وی با تأکید بر اینکه فروردین و شهریور امسال پرترددترین ماه‌های سال در استان بوده اند، افزود: بر اساس تحلیل سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، طی سالجاری به طور میانگین روزانه حدود ۷۶ هزار وسیله نقلیه در محور ورودی بوشهر و بالعکس تردد کرده که بالاترین ثبت ترافیک در ساعت ۱۸ تا ۱۹ اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید

ثبت بیش از ۸۳ میلیون تردد خودرو در جاده های بوشهر

میزان ورود وسایل نقلیه به استان بوشهر ۴.۵ درصد افزایش یافت

ورود خودرو به استان بوشهر ۳۴ درصد افزایش یافت

افزایش ۳ درصدی ورودی و خروجی خودروها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در هفت ماهه سال جاری، هفت میلیون و ۲۰۴ هزار تردد در مبادی ورودی و هفت میلیون و ۲۰ هزار تردد در مبادی خروجی استان ثبت شده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ثبت بیش از ۱۴۷ هزار تخلف رانندگی در راه‌های اصلی استان

اخترشناس یادآور شد: همچنین طی این مدت ۱۴۷ هزار تخلف رانندگی در راه‌های اصلی استان با سامانه‌های هوشمند ثبت شده است.

وی ادامه داد: این تخلفات شامل سرعت و وزن غیرمجاز خودروهای سبک و سنگین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۶۰ سامانه تردد شمار، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر کار نظارت بر جاده‌های اصلی استان بوشهر را به شکل هوشمند انجام می‌دهند.