تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

بوشهر- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل کُنار از مزارع پرورش زنبور در شهرستان دشتستان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا؛ «ابوتراب نکیسا» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله بیش از ۲ هزار تن عسل کُنار توسط زنبورداران بومی و مهاجر تولید می‌شود که از این مقدار حدود تن ۷۰۰ عسل کُنار، سهم زنبورداران بومی استان است.

وی افزود: : استان بوشهر با داشتن بیش از ۵۰ هزار هکتار درخت کُنار، قطب اول تولید عسل کُنار در کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: هرساله در شهریورماه زنبورداران بومی و مهاجر از اقصی نقاط کشور وارد استان شده و با هدف تولید و برداشت عسل مرغوب در مناطق کُنار خیز مستقر می‌شوند.

تولید سه نوع عسل مرغوب در استان

نکیسا بیان کرد: در استان بوشهر سه عسل مرغوب تولید و برداشت می‌شود که در بهار عسل چهل گیاه یا بهاره، در پاییز عسل کُنار و در تابستان در مناطق ییلاقی عسل‌های تابستانه است.

وی عسل‌های تولیدی استان بوشهر را بازار پسند خواند و گفت: عطر و طعم خوب، خواص دارویی و دیر کریستاله شدن از جمله ویژگی‌های خاص عسل‌های تولیدی در استان است.

بیشتر بخوانید

بیش از ۱۴۰۰ تن عسل در بوشهر تولید شد

۲هزار تن عسل کنار در استان بوشهر برداشت شد

۸۰۰ تن عسل بهاره در استان بوشهر برداشت شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر عنوان کرد: عسل کُنار تولیدشده در استان بوشهر هر ساله به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

کشورهای حوزه خلیج فارس مشتری دائمی عسل بوشهر

نکیسا ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه تولید و صادرات این محصول وجود دارد که با پیگیری بخش خصوصی و حمایت مسئولین قابل تحقق است.

وی یادآور شد: عسل کنار به دلیل عطر و طعم خاص و منحصربه‌فرد و همچنین خواص دارویی جزو بهترین عسل در بین کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

نکیسا یادآور شد: استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی می‌تواند به عنوان بهترین کریدور جهت صادرات و عرضه آن به تمام کشورهای همسایه و هدف ایفای نقش کند.