آبادان - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: ۳۲ هیات ورزشی با  ۱۹ هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازماندهی شده در آبادان فعالیت دارند.

غلامرضا خنفری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تجیهز سیستم سرمایشی سالن‌های ورزشی به ۲۶ کولر با کمک اداره کل تربیت بدنی و منطقه آزاد اروند انجام شده است.

وی افزود: با دستور وزیر وزرش و جوانان، برای بهسازی، مرمت و بازسازی استخر خلیج فارس، ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است و سعی بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این طرح عملیاتی و اجرا شود.

خنفری به فعالیت مجدد هیات دوچرخه سواری بعد از هشت سال و آغاز فعالیت هیات ناشنوایان در آبادان اشاره کرد و بیان کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی برای نخستین بار در شهرستان جشنواره ورزشی ناشنوایان با حضور مسئولان محلی برنامه ریزی شده است.

وی به تصویب و گنجاندن مسابقات بین المللی بوکس به مناسبت شکست حصر آبادان در تقویم سالیانه این رشته ورزشی اشاره کرد و بیان کرد: این دوره از مسابقات قبل از پایان سال با حضور چند کشور برگزار خواهد شد و از سال آینده این مسابقات در روز پنج مهر برگزار خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان آبادان اجرای برنامه های ورزشی در فضای باز با حضور ورزشکاران و خانواده‌ها، عطرافشانی مزارشهدای هشت سال دفاع مقدس و دیدار با خانواده‌های ورزشکاران شهید، برگزاری مسابقات ورزشی دررشته های ورزشی مختلف را از مهمترین برنامه‌های هفته تربیت بدنی در این شهرستان اعلام کرد.

هر ساله از بیست و ششم مهر ماه تا دوم آبان نیز به نام هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است.

علت اصلی نامگذاری هفته تربیت بدنی و ورزش، آشنایی اقشار مختلف جامعه با اهمیت، فواید و اثرات ورزش در زندگی فردی و اجتماعی است.

همچنین توجه و ضرورت اشاعه، توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی یکی دیگر از دلایل برگزاری این هفته به شمار می‌آید.