تهران-ایرنا- رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دشمنان مقاومت کُند ذهن هستند، گفت: از آنجایی که ما اعتقاد داریم و براساس اعتقادمان اگر همراهی کنیم با آنچه خدا از ما خواسته، قطعا خداوند این ملت را پیروز خواهد کرد و حق فلسطینی ها به آن ها باز می‌گردد. 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان ظهر امروز دوم آبان در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید یحیی سنوار در دفتر حماس در تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دشمنان مقاومت کُند ذهن هستند به اعتبار این که با به شهادت رساندن کسانی مثل سنوار، سید حسن نصرالله و یا اسماعیل هنیه تصور می کنند، اگر این بزرگان را ترور کنند مقاومت از هم می‌پاشد، اما نمی فهمند یا نمی‌دانند شاید این تقدیر الهی است که نفهمند.

وی افزود: در حالی که با شهادت این بزرگان مقاومت قوی تر و منسجم تر می شود و به دنبال تحقق اهداف شان با تلاش بیشتر حرکت می کند کما اینکه بعد از شهادت سنوار اتفاقاتی که در غزه رخ داده از حیث درگیری قابل مقایسه با قبل نیست، حتی نیروهای نظامی عالی رتبه رژیم صهیونیستی را کشتند، این نشان می دهد مردم غزه و مجاهدین و برادران و خواهران ما در غزه بعد از یکسال که محروم از آب و غذا و مسائل بهداشتی و پزشکی هستند، اما همچنان مقاوم ایستادند، علتش چیست؟ علتش در حقانیت موضوع است، اگرملت فلسطین محق نبود، نمی توانست مقاومت کند.

صالحی ادامه داد: کافی است به چهره شهید سنوار یا هنیه یا سید حسن نصرالله نگاه کنید، به چهره نتانیاهو و گالانت هم نگاه کنید، نشان می دهد حق و باطل کجاست. از آنجایی که ما اعتقاد داریم و براساس اعتقادمان اگر همراهی کنیم با آنچه خدا از ما خواسته، قطعا خداوند این ملت را پیروز خواهد کرد و حق فلسطینی ها به آن ها باز می گردد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی بیان کرد: چه کسی فکر می کرد ملت فلسطین یکسال در برابر دشمن ددمنش صهیونیستی مقاومت کند، فلسطینیان راه فراری ندارد، هیچ عمق راهبردی ندارند، اما ایستادند. اسرائیل با امکانات و کمک آمریکا و غرب می جنگد، یقین دارم نصر الهی و پیروز الهی قطعا حاصل خواهد شد. البته مجاهدان و مقاومت ما باید تدبیرهای لازم را به کار ببرند، امت اسلامی بیدار شود، بحث غزه و لبنان به گونه ای است که انسان ها فکر کنند که بگویند ایمان آوردیم کافی است، انسان ها در معرض آزمایش قرار نمی گیرند؟ تمام دنیا، انسانیت، حکومت ها، دولت ها و ملت ها در معرض آزمایش هستند.

وی تاکید کرد: اگر الان سکوت کنیم و کمک نکنیم فردا در دادگاه عدل الهی چه پاسخی داریم. دو میلیون انسان در غزه هستند از یک طرف دریا قرار دارد از طرف دیگر رژیم صهیونیستی وقتی می خواهند یک مجروح را برای معالجه ببرند، نمی توانند، در چنین محاصره ای هستند آیا کشورهای همسایه نمی توانند قدمی کوچک بردارند.

صالحی ادامه داد: بحران غزه و لبنان حزن انگیز است، سبب تألم می شود، دشمن بداند به این راحتی راه فرار ندارد، دشمن گیر افتاده برای همین دیوانه وار حرکت می کند و این نشان از وحشی‌گری و به بن بست رسیدن و فهم نادرست از مسائل دارد، یقینا امید به لطف و نصرت الهی داریم امیدواریم با تدبیر درست پیروزی حاصل شود.

وی تصریح کرد: اگر ملتی اراده کند از حیات طیبه برخوردار شده و دست تقدیر با او همراهی می کند، در قرآن آمده است خدا هیچ قومی را تغییر نمی دهد، مگر آن که آن قوم قیام کند، بنابراین ملت فلسطین قیام کرد به اعتبار این قیام پیروزی خواهد آمد.