کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان گفت: بدنبال افزایش اجاره بها برنامه‌های جدی در دستور کار این نهاد قرار گرفته و از ابتدای امسال تاکنون ۷۵ میلیارد ریال به اجاره‌نشین‌های نیازمند این شهرستان کمک شده است.

محسن حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین هزینه‌های ودیعه و اجاره بهای مسکن مددجویان از اولویت‌های این نهاد برای ایجاد آرامش در کانون گرم خانواده‌هاست.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش نگرانی‌ها و کمک به رفع مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت امداد، هشت میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب اجاره‌بها به ۴۳۵ خانوار مددجو با اولویت خانواده‌های پرجمعیت و دارای بیماری پرداخت شده است.

رییس کمیته‌ امداد کاشان بیان کرد: همچنین به بیش از ۹۰ خانواده مددجو تسهیلات ودیعه مسکن به صورت قرض‌الحسنه از محل اعتبارات منابع بانکی و امدادی به مبلغ ۶۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

حمیدی اضافه کرد: یکی از نیازهای مهم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، داشتن مسکن مناسب است تا زمینه زندگی آرام برای خانواده مددجو فراهم شود.

وی افزود: هر سال تعدادی از مددجویان با بهره‌مندی از حمایت خیران و نیکوکاران و با ارائه طرح‌های حمایتی کمیته امداد، صاحبخانه شده‌اند و یکی از دغدغه‌های اساسی آنها برطرف می‌شود.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.