خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۷۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی طلب آنها نیز تا هفته آینده تسویه خواهد شد.

سیدعماد شاهرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد و بدهی آن دسته ازکشاورزانی که محصول خود را تا ۱۵ مرداد تحویل دولت داده اند به طورکامل تسویه شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بابت مطالبات گندم کاران سراسر کشور پرداخت شده است بیان کرد: برداشت گندم در لرستان طی سه سال اخیر با رشد ۴.۳ برابری از ۱۲۳ هزار تن به حدود ۵۴۰ هزار تن رسید که این میزان افزایش بالاتر ازمیانگین کشور بوده است.

وی با تاکید بر لزوم انتقال آخرین یافته‌های علمی به تولید کنندگان و کشاورزان تصریح کرد: چنانچه انتقال یافته‌های به نژادی و به زراعی، استفاده از بذور اصلاح شده، ادوات مکانیزه، زمان کاشت مناسب، مبارزه با عوامل خسارت زا و کاهش ضایعات برداشت به درستی انجام شود تولید بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: افزایش تولید گندم در لرستان نشان می دهد ظرفیت‌هایی در استان وجود دارد که اگر به درستی از آنها استفاده شود می‌توان تولید را از این مقدار نیز بیشتر کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران استان از شرکت طبیعت هنوزپرداخت نشده که با پیگیری های انجام گرفته مقرر شده است تا پایان هفته آینده تسویه شود.

شاهرخی اضافه کرد: از مجموع ۴۸۰ میلیارد ریال مطالبات کاملیناکاران استان نیز ۶۰ میلیارد ریال هنوز پرداخت نشده وپرونده شرکت خریدار در دستگاه قضایی در حال بررسی است.

لرستان ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان سطح زیر کشت گندم آبی ۴۲ هزار و گندم دیم ۱۹۵ هزار هکتار است.