۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85608481
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت رکورد تاریخی برداشت گندم در لرستان

۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85608481
ثبت رکورد تاریخی برداشت گندم در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۳۷ هزار تن گندم سال زراعی جاری در این استان برداشت و رکورد تاریخی ثبت شد همچنین ۲۴ هزار تن بذر خریداری شده و آماده تحویل به کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عماد شاهرخی روز پنجشنبه در جشنواره انجیر پلدختر اظهار کرد: کشاورزان و باغداران لرستانی با تمامی مشکلات موجود برای تأمین غذایی کشور تلاش می‌کنند.

وی افزود: سال زراعی جاری ۵۳۷ هزار تن گندم برداشت و رکورد تاریخی ثبت شد همچنین ۲۴ هزار تن بذر خریداری شده و آماده تحویل به کشاورزان شده است.

رییس جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: تولید دانه های روغنی در دولت سیزدهم سه برابر افزایش یافت همچنین اقدامات بزرگی در حوزه غلات انجام و در حال طراحی برداشت مکانیزه هستیم.

شاهرخی ادامه داد: برای نخستین بار اقدام تاریخی کاشت چهار ردیفه لوبیا اجرایی شده و مصرف بذر از ۳۸۰ هزار به ۴۶۰ هزار کیلوگرم صرفه‌جویی شده و ۵۰ درصد صرفه‌جویی آب و ۳۰ درصد افزایش تولید را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: میانگین برداشت لوبیا در استان لرستان ۲ هزار و ۷۹۹ کیلوگرم بود اما اکنون به پنج هزار کیلوگرم در هکتار رسیده است.

رییس جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات ایستگاه های پمپاژ سرنجه و زیودار پلدختر برطرف شده است و بزودی کامل خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha