اراک - ایرنا - نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: هفت درصد از مجموع منابع بانک‌ها بایدبه عنوان تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ هادیانپور» روز پنجشنبه در آیین شکرگزاری و جشن رکوردشکنی تولید گندم استان مرکزی در اراک، افزود: لازم است تدابیر و تصمیمات لازم برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: کشاورزی محور استقلال است اما این بخش مهم اقتصادی با چالش‌هایی روبرو است و موانعی برای توسعه پیشرو دارد که باید با همفکری و تعاملات برون‌بخشی مرتفع شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تحقیقات و آموزش راه گشای برون رفت بخش کشاورزی از مشکلات است و باید بخش تحقیقات برای تولید محصولات کشاورزی متناسب با نیازهای کشور برنامه منسجم داشته باشد.

هادیانپور درباره پیگیری پرداخت مطالبات گندمکاران نیز گفت: از ۱۵ تیر پیگیر مطالبات گندمکاران بوده‌ایم و در ۲ ماه اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، روز و شب ندارند تا اعتبارات این بخش تامین شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ما به عنوان خادمان ملت باید عذرخواهی کنیم زیرا دولت نتوانست در موقع مقرر پول گندمکاران را پرداخت کند.

«ولی‌اله بیاتی» افزود: دولت به شدت برای تامین منابع مالی در بخش مطالبات گندمکاران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشکل دارد.

وی بیان کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس، چهار نفر از نمایندگان استان مرکزی عضو هستند که امید است تحولی در حوزه کشاورزی استان ایجاد شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به روند انتخاب استاندار جدید استان مرکزی اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا فردی توانمند و آشنا با چالش‌ها و ظرفیت‌های این خطه به عنوان استاندار معرفی شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر هفت نماینده استان بر انتخاب یک گزینه به عنوان استاندار اتفاق نظر داشتند و قرار بود در نشست هیات دولت معرفی شود اما گزینه مورد نظر در آخرین لحظات به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی منصوب شد.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.