کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۳۰ فقره وام به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که با این تسهیلات ۱۱۵ زن سرپرست خانوار این نهاد صاحب شغل شدند.

محسن حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره شغلی تخصصی، مهارت‌آموزی، هدایت شغلی و پشتیبانی از دیگر اموری است که به منظور پایداری طرح‌ها بویژه طرح‌های اجرا شده برای زنان سرپرست خانوار و با هدف خوداتکایی و استقلال این خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این نهاد با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را نسبت به مددجویان بخصوص زنان سرپرست خانوار مورد حمایت انجام دهد.

رییس کمیته امداد کاشان با بیان‌اینکه بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی در راس برنامه‌های این نهاد قرار دارد، افزود: بدیهی است نخستین و اساسی‌ترین اقدام در این رابطه ایجاد روحیه اعتماد به نفس در افراد و بدنبال آن علاقه به کار است.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.