شهرری - ایرنا - شهید دکتر علی‌حیدری یکی ازمریدان بنیانگذار جمهوری اسلامی که آرزو داشت درجوار حرم مطهر امام‌خمینی (ره) تدفین شود به مراد خود رسید.

به گزارش ایرنا، دکتر علی حیدری، پزشک ایرانی مستقر در لبنان در اولین روز آبانماه جاری در شهر عرب‌ صالیم استان نبطیه لبنان در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک آمبولانس، به شهادت رسید.

شهید حیدری از اعضای کادر پزشکی اعزامی ایران به لبنان بود .در پیام صوتی شهید حیدری که سه روز قبل از شهادتش ارسال شده، وی تاکید می کند که به شهادت خواهد رسید و آرزو دارد پیکرش در حرم مطهر امام خمینی (ره) تدفین شود.

شهید دکتر علی حیدری قرار است بعدازاقامه نماز در صحن شرقی آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) به خاک سپرده شود.

پیکر شهید دکتر علی حیدری پس از ورود به ایران ابتدا به معراج شهدا منتقل شد و شهروندان تهرانی روز پنجشنبه با پیکر پزشک شهید ایرانی وداع کردند.

معراج شهدای تهران عصر پنجشنبه میزبان پیکر دومین شهید ایرانی راه مقاومت بود؛ شهیدالقدس دکتر علی حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به مجروحان و بیماران در لبنان حضور داشت و خودروی حامل وی توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

سپس مراسمی در جوار پیکر شهید در امامزاده سیده حمیده خاتون باغ فیض در جوار مزار پدر شهید برگزار شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید دکتر علی حیدری، شب جمعه همزمان با مراسم قرائت دعای کمیل در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

پیکر مطهر شهید حیدری بعد از اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله اعرافی، از مصلی نماز جمعه شهرستان قم تا چهارراه شهدا تشییع خواهد شد.

مجاهد شهید دکتر علی حیدری پزشک قمی مستقر در لبنان، اول آبانماه در آمبولانس مورد هدف پهپادهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوم آبان ماه با انتشار بیانیه‌ای جنایت جنگی رژیم اشغالگر در حمله به بیمارستانی در لبنان و شهادت دکتر علی حیدری پزشک ایرانی را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «شهید حیدری، از مدتی قبل بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت. اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران فعالیت می‌کرد، نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی از آغاز طرح نسل‌کشی در غزه و متعاقب آن تجاوز به لبنان، مراکز درمانی و پزشکان و امدادگران را بارها مورد حمله قرار داده و علاوه بر تخریب کامل بسیاری از بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان، صدها نفر از درمان‌گران را به شهادت رسانده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این جنایت جنگی رژیم اشغالگر، وظیفه سازمان‌ها و نهادهای ذیصلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت برای مستندسازی موارد مکرر نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمانی در غزه و لبنان را مورد تاکید قرار می‌دهد.»

همچنین ۲۸ مهرماه امسال در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت، دکتر رضا عواضه و همسر ایرانی او معصومه کرباسی به شهادت رسیدند.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد دوم آبان ماه در نشست شورای امنیت پیرامون وضعیت در سوریه اظهارداشت: همین دیروز، این رژیم در ادامه کارزار تروریستی بی‌وقفه خود علیه غیرنظامیان در لبنان، دکتر علی حیدری، پزشک و امدادگر ایرانی را در بیروت ترور کرد. دکتر حیدری در حال ارائه مراقبت‌های پزشکی حیاتی و کمک به مجروحان بود. این جنایت وحشیانه نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ است که حمله به بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی را ممنوع کرده و آن را جنایت جنگی می‌دانند.

وی گفت: در اقدامی دیگر و در تاریخ ۱۹ اکتبر، خودروی شخصی یک بانوی ایرانی به نام معصومه کرباسی و همسر لبنانیش توسط موشکی شلیک شده از پهپاد رژیم اسرائیل در منطقه پرجمعیت جونیه، بیروت هدف قرار گرفت. بلافاصله پس از حمله، آنها خودرو را متوقف کردند و به کنار خیابان و یک پارکینگ عمومی پناه بردند. در همان لحظه، موشک دوم به آنها اصابت کرد که منجر به شهادت هر دو نفر شد. این جنایت فجیع توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شد و از آن زمان تاکنون در رسانه‌ها پخش شده است.