گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بخش‌های کوهستانی استان با بارش برف روزهای گذشته حال و هوای زمستانی گرفتند که به‌دلیل بالابودن مقدار ریزش‌ها و بسته‌شدن راه‌ها، در ۴۸ ساعت گذشته کار برف‌روبی در نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام شد.

عادل مصدقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برف از پنجشنبه شب تا عصر دیروز در گلستان بارید که با تلاش نیروهای راهداری، تمام جاده‌های استان باز و آمد و شد آسوده و روان در همه این راه‌ها برقرار است.

وی افزود: ۱۲۰ نیروی راهداری با ۶۵ دستگاه گونه ماشین آلات کار برف‌روبی و شن و نمک پاشی در راه‌های استان به ویژه در بخش‌های کوهستانی را انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای گلستان ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر کار برف‌روبی همراه با ۱۰۰ تن شن و نمک پاشی در راه‌های کوهستانی در مسیر درازنو، خوش ییلاق، چهارباغ به سمت توسکستان، افراتخته و مسیر چاتال- مراوه‌تپه انجام شد.

مصدقی با تاکید بر همراه داشتن ابزار زمستانی از جمله زنجیر چرخ برای آمد و شد خودروها در راه‌های کوهستانی، گفت: کناره این مسیرها انباشته از برف است و نیروهای راهداری همچنان در حال فعالیت برای پاکسازی مسیرها هستند.

وی افزود: تلفن گویای ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی مسیرهای ارتباطی استان آماده پاسخگویی است.

به گزارش ایرنا، هزار و ۷۰۰ کیلومتر از مجموع پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه ارتباطی گلستان برف‌گیر و کوهستانی است.