رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پدافند غیرعامل در دفاع از حیات اجتماعی انسان است و تمامی لایه‌های جامعه نیازمند پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: در دنیای امروزی، جنگ نرم تاثیرگذارتر و مهمتر از جنگ گرم است؛ از این رو دشمنان در فکر گسترش جنگ نرم هستند.

امام جمعه رشت افزود: این در حالی است که پدافند غیرعامل در جنگ نرم تعیین کننده است زیرا می‌تواند عامل قدرت را از دشمن بگیرد؛ به همین دلیل ملتی می‌تواند موفق باشد که در پدافند غیرعامل پیشرفت داشته باشد و در این حوزه موفق عمل کند.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل نه تنها باعث استحکام زیرساخت‌های کشور می‌شود، بلکه باعث گرفتن مخاطب از دشمن نیز خواهد شد و می‌تواند نقشه‌های دشمنان را در بخش‌های مختلف خنثی کند و به همین دلیل این حوزه بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: البته در کنار قدرتمندی بخش پدافند غیرعامل، ما امروز دارای قدرت دفاعی و امنیتی بسیار مستحکمی هستیم؛ نیروهای مسلح ما افتخارآفرین هستند و با قدرت در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

بهره برداری از ۲۷۴ پروژه با بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در پدافند غیرعامل در گیلان

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: در هفته پدافند غیرعامل در استان گیلان ۲۷۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمد جلایی افزود: پروژه‌ها در بخش‌های اعتبار از تملک دارایی‌ها و استانی تبصره ۱۹ قانون بودجه، پروژه عمرانی حوزه انرژی و همچنین پروژه‌های توسعه ارتباطات سیار و ثابت در حوزه پدافند غیرعامل است که طی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در گیلان مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اضافه کرد: خوشبختانه در استان تعامل بسیار خوبی بین استانداری و سپاه وجود دارد و با توجه به عملکرد مناسب، گیلان سال ۱۴۰۲ در زمینه پدافند غیرعامل، استان نخست در کشور شناخته شد.

جلایی بیان کرد: همچنین قرار است که گیلان به عنوان نخستین استان در کشور دانشکده پدافند غیرعامل در سه رشته سایبری، پرتوی و زیستی دانشجو بپذیرد که اقدامات لازم در این خصوص در حال اجرا است و برای تمامی دانشجویانی که در این رشته‌ها حضور یابند، بازار کار مهیا است.

در پایان مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که در گلزار شهدای رشت و با حضور هادی حق شناس استاندار گیلان، مسئولان نظامی و انتظامی و همچنین با حضور مدیران دستگاههای اجرایی گیلان برگزار شد، مزار شهدای رشت توسط مسئولان گلباران شد.