کرج - ایرنا- مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز از آغاز طرح آماده سازی تاسیسات آبرسانی برای تابستان ۱۴۰۴ در قالب قرارگاه مدیریت تنش آبی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، "حمیدرضا نامداری " روز شنبه در نشست خبری افزود: بر همین اساس دوره جدید نشست های تخصصی تامین آب شرب در قالب قرارگاه مدیریت تنش آبی در سطح استان با هدف ارتقاء و تقویت زیر ساخت آبرسانی و سازگاری با ناترازی برق احتمالی برای تابستان سال آینده در این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: کاهش هدررفت آب یکی از برنامه های اولویت دار شرکت آبفا البرز بر اساس برنامه توسعه هفتم دولت است .

نامداری گفت: در فاصله زمانی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ و سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳، با تشکیل قرارگاه مدیریت تنش آبی در شرکت آبفا البرز ،نشست های تخصصی دوره ای و مستمر در شهر های استان با عنوان جلسات تامین آب تشکیل و با نیاز سنجی صورت پذیرفته ، اقدامات فنی و اصلاحی در دستور کار مجموعه قرار گرفت.

وی افزود: در مدت زمان مذکور نشست های کارشناسی و تخصصی با حضور معاونان و مدیران ستادی در محل ساختمان اداری آبفا شهرستان ها و یا در واحد حوادث و آبرسانی برگزار شد و با بررسی روند اقدامات صورت گرفته بخش زیادی از مشکلات تأمین آب شهرها و روستاهای استان که سال گذشته با تنش آبی مواجه بودند، مرتفع شد.

مدیر عامل آبفا البرز ادامه داد: تابستان سال جاری به رغم هشت برابر شدن قطعی برق تاسیسات تامین آب البرز ، کم تنش ترین فصل گرم در سنوات اخیر در تامین آب مشترکان بود که این مهم حاصل تمهیدات و تصمیم های تخصصی قرارگاه مدیریت تنش آبی و همت تلاشگران مجموعه آبفا

در البرز بود.

نامداری تصریح کرد: با توجه به اثر بخشی نشست های تخصصی قرارگاه مدیریت تنش آبی در بهبود خدمات رسانی شرکت، چهارمین دوره این نشست در استان البرز آغاز شده و برنامه ریزی برای به روز رسانی نیازهای آبی استان ادامه دارد.

شرکت آبفا البرز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک دارد.