تهران- ایرنا- دبیر ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست علمی گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی به بررسی اهمیت نقش خانواده در تأمین سلامت معنوی زنان پرداخت.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست علمی گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی، فهیمه فرهمندپور، دبیر ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، به بررسی اهمیت نقش خانواده در تأمین سلامت معنوی زنان پرداخت.

وی با تأکید بر اهمیت نقش خانواده در تأمین سلامت معنوی و آرامش زنان بیان کرد: عدم برخورداری زنان از سلامت معنوی در خانواده، به کاهش آرامش و سلامت کلی خانواده منجر می‌شود.

فرهمندپور با توضیح مفهوم سلامت معنوی افزود: خانواده، فرصت‌های ویژه‌ای برای تأمین نیازهای معنوی و عاطفی اعضای خود فراهم می‌آورد و این نهاد مهم‌ترین بستر برای تحقق ابعاد گوناگون سلامت، از جمله سلامت معنوی به شمار می‌آید.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به ویژگی‌های منحصر به فرد خانواده اشاره کرد و آن را محیطی امن و مناسب برای تأمین نیازهای عاطفی و روحی اعضا دانست.

وی بیان کرد: زنان از ظرفیت بیشتری برای بهره‌گیری از حمایت‌های معنوی خانواده برخوردارند و در صورت عدم تحقق نیازهای عاطفی در این نهاد، آسیب بیشتری خواهند دید.

دبیر ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توجه خانواده‌ها به مسئولیت و نقش خود در ارتقای سلامت معنوی زنان تأکید کرد و با استناد به توصیه‌های اخلاقی و احکام اسلامی، توجه کافی به نیازهای عاطفی دختران و زنان را ضروری دانست.

به گفته وی، این توصیه‌ها به اهمیت تأمین امنیت و آرامش خانواده و توجه به زنان به عنوان مادران و همسران اشاره دارد.