تهران- ایرنا- قائم مقام بنباد ملی نخبگان گفت: در بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لفظ «ملی» ماموریت ملی داریم تا استعدادهای برتر و نخبگان کشور را در هر گروه و دسته‌ای به خوبی شناسایی و به صورت معناداری از آنها حمایت کنیم.

به گزارش گروه علمی ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، سعید خدایگان در مراسم استقبال از نودانشجویان ۱۴۰۳ و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی فرشتگان (واحدی که با هدف حمایت از افراد کم‌شنوا و ناشنوا تاسیس شده) گفت: ناشنوایی ناتوانی نیست، در تاریخ مشاهیر بزرگی ناشنوا بودند. به عنوان مثال هلن کلر نویسنده بزرگ یکی از این مشاهیر است که علاوه بر ناشنوایی نابینا هم بوده است ولی هیچ کدام از این دو موضوع مانع شکوفایی او نشد.

خدایگان مثال‌های دیگری از توانایی افراد مشهور و نابغه مانند توماس ادیسون و بتهوون با وجود نابینایی یا ناشنوایی زد و افزود: ناشنوایی ناتوانی نیست، دیگران توانستند شما هم می توانید.

قائم مقام بنباد ملی نخبگان تاکید کرد: ما در بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لفظ «ملی» ماموریت ملی داریم تا استعدادهای برتر و نخبگان کشور را در هر گروه و دسته ای به خوبی شناسایی و به صورت معناداری از آنها حمایت کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه فرشتگان با تلاش و خودباوری از برگزیدگان برتر طرح های بنیاد ملی نخبگان باشند.

بر اساس این خبر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی فرشتگان در سال ۱۳۹۸ با هدف خدمت رسانی به افراد جامعه با نیازهای ویژه و با محوریت افراد ناشنوا و کم شنوا تاسیس شد و اکنون با ۲۳ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال فعالیت است.