گرگان- ایرنا- رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه پیشگیری در نیروهای مسلح را یک اصل است گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر صیانت از این نیروی مقتدر، در پیشگیری از وقوع جرم پیشتاز هستیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: براساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح «برای رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و یا انتظامی تشکیل شده است ولی به جرایم عمومی آنان یا جرایمی که در مقام ضابط دادگستری مرتکب می‌شوند در محاکم عمومی رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم ما پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: برای بیست و هفتمین سال متوالی برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح به صورت مدون و با موضوعات خاص و به صورت استانی پیگیری و اجرا می‌شود و به همین علت وقوع بزه در نیروهای مسلح کشور کم است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اگر انحراف از معیار از نیروی مسلح اتفاق بیفتد و جرمی رخ دهد، می‌تواند همه را متضرر کند، تصریح کرد: آمار جرایم در نیروهای مسلح در کل کشور پایین است.

پورخاقان با تاکید بر اینکه در استان گلستان نیز با وجود تنوع قومی و مذهبی نسبت به سایر استان‌ها، آمار جرایم در بین نیروهای مسلح پایین است، یادآور شد: بصیرت مردم و همچنین همدلی، همراهی و نقش نیروهای مسلح موجب شد در این استان شاهد آرامش و امنیت باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت بالای قوه قضاییه اظهار کرد: احقاق حق و ابطال باطل، رفع مظالم و جلوگیری از ظلم، رساندن صاحبان حق به حقوق خود از جمله وظایف قوه قضاییه است که کاری سخت و دشوار است.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح با توجه به جایگاه ویژه این نیرو در نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه مهمی برعهده دارد و اهمیت آن در قوه قضاییه دوچندان است.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح یکی از مظاهر و جلوه‌های بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هستند، یادآور شد: امنیت و آرامش ایران اسلامی را مرهون زحمات نیروهای جان بر کف نظامی و انتظامی هستیم.