دیدار رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده یک شهید در گرگان

گرگان- ایرنا- حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه برنامه‌های سفر به گلستان با خانواده شهید امنیت پاسدار«سید مهدی حسینی» در گرگان دیدار کرد.

به گزارش شنبه ایرنا، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این دیدار گفت: شهادت سیدمهدی حسینی مرهون زحمات و دامان پاک مادر و لقمه حلال پدر است که شهید حسینی را به رشد لازم در این عالم رساند و او توانست راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کند.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان با اشاره به اینکه مرگ عادی با شهادت قابل مقایسه نیست، افزود: به‌طور معمول مردم پس از مرگ عادی افراد ناراحت می‌شوند و دلشان برای متوفی می‌سوزد اما از شهادت افراد، دل‌ها غمگین نمی‌شوند چراکه می‌دانند شهدا در سفره الهی مسرور هستند.

وی بیان کرد: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم فرمودند شهدا زنده‌اند و مرگ با شهادت به معنای نیستی و نابودی نیست بلکه از حیاتی به حیاتی دیگر رفتن است به همین علت برخی از خانواده‌های شهدا، حضور و هدایت‌های شهیدشان را بعد از شهادت حس می‌کنند که این مساله گویای زنده بودن شهید است.

دیدار رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده یک شهید در گرگان

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا راه عرفان الهی را یک شبه طی کردند، افزود: مدیون شهدا هستیم و اگر امروز به مسئولیت و توفیق خدمتگزاری رسیدیم به برکت خون شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه صندلی‌ها و مناصب مدیریتی به راحتی به دست نیامده است، خاطرنشان کرد: به ازای هر صندلی مسئول، خون بیش از ۷۰ شهید بر زمین ریخته شده که باید مراقب باشیم از راه شهدا تخطی نکنیم.

مادر شهید حسینی نیز در این دیدار اظهار کرد: فرزندم ولایتمدار، مردمدار و انقلابی بود و ارادت زیادی به ائمه داشت.

راضیه محمدعلی با اشاره به اینکه شهادت آرزوی همیشگی سیدمهدی بود، افزود: علاقه فراوانی به این فرزند شهیدم داشتم و قبل از شهادت همیشه برای او گریه و بی‌قراری می‌کردم برای همین همیشه از من درخواست می‌کرد با رفتن او موافقت کنم و می‌گفت اگر رضایت ندهی، نمی‌روم.

دیدار رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده یک شهید در گرگان

وی گفت: یک روز غروب قبل از نماز مغرب و عشا رو به قبله ایستادم و از خداوند خواستم فرزندم را به آرزویش برسان، بعد از شهادت پسرم، آنقدر حالم خوب بود که انگار در خانه ما عروسی برپا بود و همه از رفتار و آرامشم متعجب بودند.

مادر شهید حسینی با بیان اینکه اگر کسی همچون من شهادت را درک کند برای خود و عزیزانش آرزوی شهادت می‌کند، تصریح کرد: آرزویم این است که خودم شهید شوم و همیشه به فرزندانم هم توصیه می‌کنم همیشه از خداوند توفیق شهادت بخواهید.

به گزارش ایرنا، سروان پاسدار شهید سیدمهدی حسینی از گروه ۴۵ مهندسی رزمی جوادالائمه(ع) گردان تخریب، در ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۹۵ در اثر برخورد با تله انفجاری اشرار در منطقه عمومی سراوان استان سیستان و بلوچستان در راه تامین امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران در سن ۳۱ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح که در سفر یک روزه برای حضور در مراسم تکریم و معارفه رییس این سازمان در گلستان به گرگان سفر کرده بود دقایقی پیش گلستان را به مقصد تهران ترک کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، دیدار با خانواده شهید امنیت پایدار و همچنین دیدار با کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح از جمله برنامه‌های حجت‌الاسلام پورخاقان در این سفر یک روزه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha