زنجان - ایرنا - استاد علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی در بامداد گذشته از مصادیق تجاوز مطابق منشور سازمان ملل محسوب می‌شود و حق مشروع ایران برای پاسخ به آن محفوظ است.

دکتر اصغر پرتوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رژیم صهیونیستی که مشروعیتش زیر سوال است و طی ۷۰ سال گذشته غیر از جنگ، جنایت و اشغال و آواره کردن فلسطینیان دستاوردی نداشته، ‌در یک سال اخیر به بدترین جنایات علیه فلسطینیان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تجاوز شب گذشته این رژیم به تمامیت ارضی ایران باید از سوی جامعه بین المللی به شدت محکوم شود و البته به لحاظ حقوقی نیز حق پاسخگویی ایران به این تعرض محفوظ است.

پرتوی با اشاره به سیاست جنگ افروزی اسرائیل،‌ خاطرنشان کرد: از آنجا که اسرائیل درگیر جنگ است به دنبال گسترش جنگ و کشاندن ایران نیز به دامن آن است تا برای خود فرصت و حاشیه امنیت بیشتری فراهم کند.

وی افزود: اسرائیل با توجه به خصلت غاصبانه خود با مدافعان حقوق فلسطینیان نیز دشمنی دارد و یک نظریه این است که چون مرزهای ایران از دامن جنگ و درگیری ها به دور مانده، درصدد است ایران را وارد جنگ کند.

این استاد دانشگاه گفت: حق دفاع مشروع را برای ایران باید محفوظ نگه داریم و در زمان و مکان مناسب و بدون شتاب زندگی در این خصوص عمل کنیم.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و با موفقیت مقابله کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.