شیراز- ایرنا- معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما فناوری را تهدید نمی‌دانیم اما معتقدیم در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در کشور نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

به گزارش ایرنا، سردار محمدعلی قمی، شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس افزود: برای استفاده و بهره برداری از فناوری نیاز به آگاهی‌ها و آموزش هایی است تا آن فناوری باعث نشود که دارایی های مردم تهدید شود.

او ادامه داد:فناوری بد نیست اما از طریق همین فناوری دارایی های مردم مورد هدف قرار می‌گیرد و لذا نیاز است که برای استفاده از فناوری‌ها و امکاناتی مانند تلفن همراه، نرم افزارها و سامانه‌ها آموزش لازم را به کاربران ارائه شود.

وی، با اشاره به تلاش دشمن بر هم زدن آرامش روحی و روانی مردم از طریق فضای مجازی افزود: اگر فرهنگسازی به گونه ای انجام شود که از بازنشر هر خبری خودداری کنیم، قطعا دشمن را در رسیدن به اهدافی که برای ضربه زدن به مردم و دارای‌های آنها دارد ناکام خواهیم گذاشت.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امیدواریم در هفته پدافندغیرعامل با فرهنگسازی، آموزش و رصد و پایش تهدیدات و رفع آسیب ها بتوانیم در زمینه حفاظت از جان و مال مردم و زیرساخت ها گام‌های موثر و اساسی برداریم.

سردار قمی افزود: امروز حوزه تهدیدات دشمن بسیار گسترده است و در کنار تهدیدات سایبری زیستی و شیمیایی، در حوزه‌های مردم محور، کالبدی، الکترونیک و زیرساختی نیز این تهدیدات را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در چنین فضایی، هم مردم و هم دستگاه‌ها وظایفی بر عهده دارند که آنها را در قالب نظام عملیاتی و دستورالعمل‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.

او اظهار کرد: ما در مقابل تهدیدات جدی و متنوع دشمن نیاز به یک آمادگی و برنامه‌ریزی در جهت اقدام مقابله‌ای داریم تا تهدیدات دشمن یا کاملا بی اثر شود یا اثرگذاری بسیار کمی داشته باشد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یکی از اقداماتی که در پدافند در مقابل تهدیدات دشمن انجام می دهیم کاهش آسیب پذیری است و برای این کاهش نیاز است که آسیب پذیری ها شناسایی شود که در همین زمینه در استان‌ها طرح جامعی را تهیه کرده‌ایم.

سردار قمی افزود: در این طرح، هم دارایی های استان و هم آسیب ها مورد شناسایی قرار می گیرد و در ادامه راهکارهایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط امروز، برای مقابله با تهدیدات دشمن و صیانت از مردم و کشور در حوزه‌های مختلف ۹ دستور العمل تعریف کرده‌ایم که شامل دستورالعمل طرح شهید نیلفروشان، شهید چمران، شهید زاهدی، شهید بروجردی، شهید عارفان و شهید حجازی است.