۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85640045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دشمن در حمله به زیرساخت‌های نظامی ایران ناکام ماند

یزد- ایرنا- معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: دشمن در حمله به زیرساخت‌های نظامی ایران ناکام ماند و به اهداف خود نرسید.

به گزارش ایرنا، "علی طرزی" روز شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان یزد که همزمان با شروع هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: آغاز این ایام که با شکست حملات رژیم صهیونیستی به استحکامات دفاعی ایران و نمایش اقتدار سامانه‌های پدافندی کشور همزمان شد را گرامی می داریم.

وی ادام داد: توانستیم در دورانی که تحریم ها و محدودیت‌های زیادی به حوزه دفاعی کشور تحمیل شده بود با تکیه بر توان و دانش بومی جوانان این مرز و بوم با افتخار در مقابل کسانی که دایه دار قدرت در حوزه نظامی هستند بایستیم.

وی افزود: هرچند حملات بامداد امروز هزینه هایی را به زیرساخت های ما تحمیل کرد اما این حملات به گونه ای که در رسانه های بیگانه منعکس شده نیست و دشمن به هدف خود در بی اثر کردن و نابودی زیر ساخت‌های نظامی نرسید که انشاالله در آینده شاهد همین هزینه های اندک هم نخواهیم بود.

معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: قانون گذار برای اولین بار در حوزه پدافند غیرعامل جرم انگاری کرده است، به طوری که اگر قصوری در حوزه پدافند غیرعامل رخ دهد و منجر به تحمیل هزینه شود فرد خاطی علاوه بر جبران هزینه باید به دستگاه های قضایی نیز پاسخگو باشد.

استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه قرآن نیز به صراحت به موضوع مهم پدافند غیرعامل اشاره دارد، گفت: پدافند غیر عامل از ضروریات است و خوشبختانه با توجه به گزارش های ارائه شده توسط کارگروه های مختلف شورای پدافند غیرعامل، استان یزد درک خوبی را نسبت به این موضوع پیدا کرده است.

"محمدرضا بابایی" افزود: در زمینه اقدامات غیرنظامی باید به گونه ای رفتار کنیم که همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با حملات احتمالی دشمن داشته باشند، استان باید به صورت ویژه در حوزه سایبری آماده هرگونه اقدامی را از سوی دشمن داشته باشد که در این زمینه نیز خوشبختانه استان یزد بسیار قوی عمل کرده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در شورای پدافند غیرعامل استان گفت: یزد با دغدغه و حساسیت اقدامات پدافندی را در مقابل توطئه ها و حوادث غیر مترقبه ارتقا می دهد، پدافند یکی از ابعاد دفاعی است که باعث افزایش تاب آوری جامعه شده تا بتواند جوامع انسانی را در برابر تهدیدات ایمن کند.

"اسماعیل دهستانی" ادامه داد: دفاع از نظر فقهی واجب است اما از نگاه اقتصادی هم توجه به مباحث پدافندی سرمایه گذاری است و نه هزینه که امیدارم با اقدامات میدانی و اهتمام بیشتر به این مهم بتوانیم آرامش را برای مردم رقم بزنیم.

پنجم تا ۱۱ آبان ماه در تقویم کشور به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha