رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری هزار و ۶۴ سارق در مهرماه خبر داد و گفت: در این راستا، هزار و ۳۵۰ فقره سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن پور روز شنبه با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان و شهرستان‌ها، در عملیات‌های جداگانه در ماه گذشته، هزار و ۶۴ سارق در سطح گیلان دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به هزار و ۳۵۰ فقره انواع سرقت عادی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار حسن پور عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان و بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کشف ۲۶ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی طی سه روز در گیلان

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان وسایل نقلیه و کنترل پارکینگ‌ها در گیلان خبر داد و گفت: در مدت اجرای این طرح، ۲۶ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی کشف شد.

سرهنگ علیرضا حدادی با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی بیان کرد: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی سه روزه مبارزه با سارقان وسایل نقلیه و کنترل پارکینگ‌ها در گیلان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان و شهرستان‌ها قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح، کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و عملیاتی، هشت سارق و یک مالخر را شناسایی و دستگیر کردند، بیان کرد: هفت دستگاه خودرو و ۱۹ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این رابطه کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان به معرفی سارقان و مالخر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و از مردم خواست برای پیشگیری از وقوع سرقت‌ ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری از طریق سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.