۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85637061
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دستگیری سارقان یک میلیون دلاری در گیلان

۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85637061
دستگیری سارقان یک میلیون دلاری در گیلان

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری سارقان یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلاری توسط کارآگاهان آگاهی استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی در تشریح این خبر اظهار داشت: کارآگاهان آگاهی در پی دریافت خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار از یک دستگاه خودروی رونیز در محور سراوان به سمت فومن بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور کارآگاهان آگاهی در محل مشخص شد که سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو پارس با متوقف کردن خودروی مالباختگان و معرفی خود به عنوان مامور یکی از نهادهای دولتی یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار را از آنان سرقت و از محل متواری شده بودند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه کارآگاهان پس از کشف سرنخ‌های مهم با اقدامات فنی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت متهمان و مخفیگان آنان را شناسایی کردند، بیان کرد: کارآگاهان پس از هماهنگی های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان در شهرستان‌های آستارا و تالش شده و متهمان را در ۲ عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه خودروی مورداستفاده در سرقت در مخفیگاه متهمان کشف شد، خاطرنشان کرد: ۲ متهم دستگیر شده در بازجویی های ابتدایی به سرقت یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار اعتراف کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه متهمان ۳۲ و ۳۷ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم تاکید کرد و افزود: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۳۸ تن چوب قاچاق در شرق گیلان

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی رودسر از کشف ۳۸ تن چوب قاچاق در بخش چابکسر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید جلال الدین جوانمردی اظهار کرد: حفاظت و حراست از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی بوده و پلیس با تمام توان با متجاوزان به حریم منابع طبیعی و جنگل‌ها برخورد قانونی می کند.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی بخش چابکسر حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به دپو چوب درختان جنگلی در حاشیه یکی از جاده‌های فرعی مشکوک شده و اقدام به بررسی موضوع کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با اشاره به اینکه با بررسی ماموران انتظامی مشخص شد که فردی بدون مجوز با قطع و دپو ۲۱۴ اصله درخت جنگلی به وزن تقریبی ۳۸ تن قصد انتقال و فروش آنها را دارد، افزود: متهم ۴۱ ساله برابر هماهنگی قضائی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه چوب‌های کشف شده تحویل اداره منابع طبیعی رودسر شد، افزود: کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ جوانمردی از شهروندان خواست: چنانچه از فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب مطلع شدند، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و پلیس را در تامین امنیت جامعه به‌ خصوص جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی که میراث ملی و امانت آیندگان است، یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha