سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سمنان با اشاره به تعیین تکلیف یک‌هزار و ۴۰۴ متقاضی نهضت ملی مسکن در دامغان، گفت: عملیات ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرک ۴۸ هکتاری این شهرستان آغاز و ۹۰۰ پروانه ساختمانی صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی‌طباطبایی روز شنبه در نشست شورای مسکن دامغان افزود: ۵۵۰ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت این شهرستان اراضی خود را دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۴۰۴ متقاضی نهضت ملی مسکن دامغان متقاضیان نهضت ملی مسکن، در قالب سایت ۴۸ هکتاری دامغان، طرح‌های انجمن خیران مسکن‌ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و گروه‌ساخت تعیین تکلیف شده‌اند.

وی اظهار کرد: موضوع وام نهضت ملی مسکن توسط بانک عامل در شهرک ۴۸ هکتاری دامغان در مرحله پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان اضافه کرد: اراضی شهرک ۴۶ هکتاری دامغان در مرحله تهیه طرح تفکیکی و نقشه قرار دارد و این اراضی به محض پایان مراحل مطالعاتی، برای اجرای طرح نهضت کلی مسکن واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: اراضی ۵۹ هکتاری دامغان نیز در کمیته شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شد و با توجه به تغییر و تحولات در دولت و برگزار نشدن شورای عالی معماری و شهرسازی، به‌زودی در نشست شورای عالی معماری و شهرسازی، برای الحاق مطرح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: ۲ هزار و ۹۸۰ متقاضی تایید نهایی شده در صف دریافت نهضت ملی مسکن در استان سمنان هستند.

استان سمنان به دلیل گستردگی و وسعت سرزمینی ۲ اداره کل راه و شهرسازی دارد.

شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، سرخه و آرادان زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و همچنین شهرستان‌های شاهرود و میامی زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هستند.