بوشهر- ایرنا- مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر در آیینی با حضور شماری از مسئولان و کودکان و نوجوانان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر روز شنبه در این آیین گفت: این مرکز در سال ۱۳۵۵ تأسیس شده و از همان ابتدا محل تربیت بسیاری از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و مدیران تأثیرگذار بوده است.

سمیه رسولی افزود: این ساختمان تا ۱۳ سال قبل مورد استفاده کودکان قرار داشت و پس از فرسودگی، فعالیت نخستین مرکز فرهنگی هنری استان در چند مکان و به شکل استیجاری از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز آغاز شد و امروز با افتتاح مجدد، درهای آن دوباره بر روی کودکان و آینده‌سازان این مرز و بوم گشوده شد تا بار دیگر با شوق و ذوق به مرکز فرهنگی هنری کانون بیایند.

رسولی عنوان کرد: ساختمان مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بوشهر با زیربنای یگ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در سه طبقه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده تا میعادگاهی برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی اظهار کرد: اعتبار تجهیز این مرکز نیز ۳۰ میلیارد ریال است که این مهم ظرف دو ماه آینده محقق خواهد شد.

رسولی ادامه داد: در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون در بوشهر فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، پژوهشی و دینی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این مرکز با طراحی کتابخانه‌های مدرن ویژه کودکان و نوجوانان در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: کودکان و نوجوانان امروز بدون تردید افتخارآفرینان ایران اسلامی هستند که باید از هم اکنون در بستر مناسب فرهنگی و هنری رشد و تعلیم داده شوند.

محمدهادی رستمیان افزود: کودکان همانند آینه‌ای صاف و شفاف هستند و همه، به ویژه مسئولان و خانواده‌ها، باید برای موفقیت آنها در جامعه تلاش کنند.

وی گفت: دختران و پسران خردسال به دور از هرگونه خدشه هستند و وظیفه والدین است که نگذارند خدشه‌ای بر اذهان آنها نقش ببندد زیرا فرزندان ما صادق و در زمره پاکان و معصومان قرار دارند.

بیشتر بخوانید

درهای ساختمان جدید کانون پرورش فکری بوشهر به روی بچه‌ها گشوده می‌شود

فیلم | شوق کودکان بوشهری؛ استقبال از اکران پویانمایی‌های کانون پرورش فکری

نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در بوشهر آغاز به کار کرد

رستمیان ادامه داد: خدمت کردن توفیق می‌خواهد و به زودی و در زمان کوتاهی، امور خدمت به دست همین فرزندان رقم می‌خورد تا این نسل آینده خوبی را برای ایران رقم بزنند.

رستمیان اظهار کرد: توسعه پروژه‌های زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر از اولویت‌های راهبردی مدیریت ارشاد استان بوشهر در چند سال اخیر بوده که در این حوزه‌ها دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: این اداره کل از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۳۰ طرح عمرانی با اعتبار ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسانده است.

ابراهیم احمدی افزود: هم اکنون نیز ۹۸ طرح عمرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر در دست احداث است که تا پایان امسال ۲۵ طرح عمرانی بزرگ مقیاس به این شمار افزوده می‌شود.

وی گفت: ساختمان مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون بوشهر نیز از جمله ساختمان‌هایی است که با حمایت‌های ویژه مسئولان استان و شهرستان، احداث شده است.