زاهدان - ایرنا - معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه راه‌ها همواره یکی از مطالبات به حق مردم بوده است، گفت: ۲۵ کیلومتر بزرگراه تا پایان سالجاری در مسیر ارتباطی زاهدان - بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی پارسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول کل مسیر ارتباطی زاهدان - بیرجند ۲۱۱ کیلومتر است که تاکنون ۱۲۵ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۲۵ کیلومتر بزرگراه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد توسط این اداره کل در این مسیر ارتباطی در دست ساخت است که تکمیل آن هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد و برای رسیدن به توسعه نیازمند تامین اعتبارات لازم در حوزه راه است، تاکید کرد: هم اکنون مطالبات تایید شده پیمانکار در این طرح پنج هزار میلیارد ریال است.
وی سرعت جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های بزرگراهی بسیار مهم دانست و افزود: کارگاه‌های حوزه عمرانی راه در مسیرهای استان فعال بوده و هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص به‌موقع منابع مالی طرح‌ها از شتاب بیشتری برخوردار می‌شوند.