مهدی پارسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیریها و تعاملات انجام شده و با حمایت جدی مسوولان استانی و کشوری توانستیم یک حرکت جدی در بحث فعالسازی پروژه های عمرانی و زیرساختی راه در سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: از مجموع ۲۱۱ کیلومتر مسیر زاهدان - بیرجند تاکنون ۱۲۵ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده و در تداوم این حرکت طبق برنامه تا پایان سالجاری ۲۵ کیلومتر دیگر آن نیز آماده بهره برداری میشود.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی رتبهای پایینتر از میانگین کشوری دارد و برای رسیدن به توسعه نیازمند تامین اعتبارات لازم در حوزه راه است، تاکید کرد: هم اکنون مطالبات تایید شده پیمانکار در این طرح پنج هزار میلیارد ریال است.
وی خاطر نشان کرد: تبدیل هر چه سریعتر راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.
به گزارش ایرنا هم مرزی استان سیستان و بلوچستانبا کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهرهمندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچههای مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقشآفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته؛ اما راههای این خطه بهویژه محور چابهار - میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
نظر شما