تبریز- ایرنا- پرونده هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال با انجام ۲ بازی امروز یکشنبه بسته می شود که در یکی از این دیدارها تیم تراکتور در تبریز میزبان آلومینیوم اراک است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شاگردان دراگان اسکوچیچ پس از برتری ۳ بر یک خارج از خانه مقابل روشن تاجیکستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سطح ۲، زمان چندانی برای آماده سازی و انجام تمرینات تاکتیکی نداشتند اما با این حال و طبق برنامه ساعت ۱۷ امروز باید در ورزشگاه خانگی خود یعنی یادگار امام (ره) تبریز به مصاف آلومینیوم اراک بروند.

این بازی از چند نظر برای تراکتور اهمیت دارد برتری در این بازی خانگی علاوه بر اینکه طلسم شکست ناپذیری آلومینیوم اراک در تبریز را باطل می کند طلسم نبردن های تراکتور در ورزشگاه خانگی را نیز از بین خواهد برد ضمن اینکه تراکتوری ها با برتری در این بازی حساس، دوباره این شانس را خواهند داشت تا رده دوم یا سوم جدول بالاتر بیایند.

تیم تراکتور از مجموع سه بازی خود در تبریز تنها موفق به کسب یک امتیاز شده و با ۲ باخت و یک تساوی در رده چهاردهم جدول بازی های خانگی قرار دارد در حالی که عملکرد شاگردان اسکوچیچ در بازی های خارج از خانه چه در لیگ برتر و چه در آسیا به مراتب بهتر از وضعیت میزبانی بوده است.

در مقابل آلومینیوم اراک نیز در بازی های خارج از خانه بد نبوده و از چهار بازی، یک برد، یک تساوی و ۲ باخت داشته و با چهار امتیاز در رده هشتم جدول بازی های خارج از خانه است.

نکته قابل توجه در تقابل این ۲ تیم، عدم باخت تیم اراکی در بازی های گذشته بین ۲ تیم در تبریز است ۲ تیم تاکنون هشت مرتبه در چارچوب رقابت های لیگ‌برتر رو در رو شده اند که سهم هرکدام سه برد بوده اما تراکتوری ها هر سه برد خود را در اراک به دست آورده و در تبریز مقابل اراکی‌ها هیچ‌گاه برنده نبوده اند.

همچنین امیرحسین حسین‌زاده از تراکتور و امین کاظمیان آلومینیوم اراک به زدن چهار گل در صدر جدول گلزنان لیگ‌ برتر قرار دارند ضمن اینکه تیم اراکی در سه بازی گذشته خود ۹ گل به ثمر رسانده و با خط حمله آتشین مقابل تراکتور قرار خواهد گرفت.

ایگور پوستونسکی از تراکتور در این بازی محروم خواهد بود و مهدی حسینی نیز مصدوم است.

به گزارش ایرنا، این بازی ساعت ۱۷ امروز یکشنبه در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز انجام می شود و فرهاد امینی به کمک احد سلطانی، علیرضا طاهرخانی و سعاد وفاپیشه این دیدار را قضاوت می کند.

تراکتور با ۱۳ امتیاز از هفت بازی در رده ششم و آلومینیوم اراک با ۱۲ امتیاز از هشت بازی در رده هشتم جدول قرار دارند.