تهران- ایرنا- دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، امروز (یکشنبه) جلسه ویژه‌ای را برای بررسی تأثیر اقتصادی اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه ایران و اقدامات لازم در صورت بروز شرایط اضطراری برگزار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به نظر می رسد تأثیر خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بر اقتصاد کره جنوبی محدود است اما سئول به نظارت بر وضعیت امنیتی منطقه ادامه داده و بسته به چگونگی تنش ها در خاورمیانه، به سرعت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در روزهای پایان هفته صورت گرفته، آمده است: هنوز این مسئله بر بازارهای مالی کره جنوبی تأثیری نداشته است اما ما به دقت تأثیر این اقدام را بر بازارهای مالی و قیمت نفت رصد و فعالانه اقدام خواهیم کرد.

بر اساس این بیانیه، در حال حاضر کره جنوبی از ایران واردات نفت خام ندارد اما اگر قیمت نفت دچار نوسانات شدید شود، سئول می تواند کاهش مالیات بر سوخت را با هدف کنترل قیمت در نظر بگیرد.

در همین حال، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز «نگرانی عمیق» خود را نسبت به اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه ایران ابراز کرد و از همه طرف‌ها خواست به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای این وضعیت باشند.

لی جائه وونگ، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت: «دولت ما نگرانی عمیق خود را نسبت به مجموعه اقدامات تنش‌زا از جمله حمله اسرائیل به ایران ابراز می‌کند».

لی از همه طرف ها خواست تا از «چرخه حمله و پاسخ تلافی‌جویانه» جدا شوند و دیپلماسی را تنها راه حل برای مشکلات در غرب آسیا دانست.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز (شنبه) در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

تاکنون کشورهای عربستان سعودی، پاکستان، بحرین، عمان، عراق، یمن، الجزایر، لبنان، سوریه، اردن، قطر، افغانستان، سوئیس، مصر، مالزی، اندونزی، برزیل، کوبا، نیکاراگوئه، مالدیو، ترکیه، کویت و امارات و نیز شورای همکاری خلیج فارس، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی دانستند.