همدان- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: تاکنون ۴۶ خانه ورزش روستایی با هدف تقویت نشاط و تندرستی و ایجاد فضای مناسب برای ورزش روستاییان در این شهرستان راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حمیدرضا سپهری‌نیا» روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به فعالیت ۵۰ هیات ورزشی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز هم اکنون ۱۷ پروژه ورزشی در این شهرستان در دست اجراست که ۹ پروژه از محل اعتبارات استانی و هشت پروژه از محل اعتبارات ملی است.

این مسوول گفت: ورزشکاران ملایری طی سه سال اخیر بیش از ۶۰۰ مدال رنگارنگ کشوری، آسیایی و جهانی در میادین ورزشی کسب کردند که از ابن تعداد بیش از ۳۰ مدال مربوط به مسابقات جهانی است.

سپهری نیا افزود: طی سه سال گذشته ۲۶۰ مسابقات استانی، منطقه ای و ملی همچون مسابقات پنج روزه بوکس قهرمان کشور، فوتسال مناطق کشور، ووشو، کاراته، تکواندو، هندبال، شطرنج، سوارکاری، اتومبیل‌رانی و سبک تاکرا به میزبانی ملایر برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر تیم‌های ورزشی این شهرستان در رشته‌های فوتسال این شهرستان در لیگ سه کشور، هندبال در لیگ برتر، فوتبال در لیگ دسته ۳ و ۲ در مسابقات باشگاهی کشور حاضر هستند که لیگ ۲ فوتبال را برای اولین بار در تاریخ ورزش این شهرستان تجربه می‌کنیم.

رییس اداره ورزش و جوانان ملایر با بیان اینکه ورزشکاران ما در رشته‌های کشتی، هندبال، بدنسازی، فوتبال، رزمی، قایقرانی، کوهنوردی و صخره نوردی، والیبال، ووشو، شطرنج، شنا و باستانی در تیم‌های ملی حضور دارند،ادامه داد: در این مدت ۲۵ کلاس مربیگری، ۱۸ دوره داوری و ۹۰ کارگاه آموزشی برگزار کردیم.

سپهری‌نیا با بیان اینکه ۴۴۰ مربی و ۲۵۵ داور در این شهرستان در حال فعالیت هستند و تعدادی از آنها در سطح ملی و بین‌المللی مربیگری و یا قضاوت می‌کنند،ادامه داد: در ورزش همگانی از یک ایستگاه ورزش صبحگاهی سازماندهی نشده در سال‌های قبل، هم اکنون به ۱۰ ایستگاه فعال ورزش صبحگاهی، ۲ ایستگاه عصرگاهی، ۲ ایستگاه دوچرخه سواری ویژه بانوان رسیده ایم که به صورت رایگان ایجاد شده اند و چندین همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با همکاری فرمانداری ملایر برگزار کردیم.

فعالیت ۷۸ باشگاه ورزشی خصوصی در ملایر

وی اظهار کرد: در کنار تربیت و پرورش ورزشکاران، زیرساخت‌های ورزشی طی سال‌های گذشته توسعه یافته و ۹۰ مکان ورزشی دولتی و ۷۸ باشگاه خصوصی دارای مجوز در این شهرستان فعال هستند که از این تعداد ۱۶ باشگاه ویژه بانوان، ۳۰ باشگاه مختص مردان و ۳۲ باشگاه نیز به صورت ۲ شیفت و مشترک آقایان و بانوان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر ادامه داد: علاوه بر این، چهار باشگاه ورزشی نیز در دست اقدام و تاسیس است که در مجموع به ۸۲ باشگاه خواهد رسید، این در حالیست که ۲۵ باشگاه ورزشی ملایر ظرف مدت سه ساله گذشته ثبت و شروع به فعالیت کرد و با ارتقای زیرساخت‌های ورزشی، در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در این شهرستان ۴۹ سانتی‌متر مربع است.

وی همچنین گفت: اعتبار مصوب سال گذشته برای اجرای این پروژه‌ها، ۴۶۰ میلیارد ریال بود که از این میزان حدود ۱۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت و اعتبار مصوب امسال برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیز ۴۲۰ میلیارد ریال است.

اختصاص ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر اظهار کرد: در این مدت هفت مکان ورزشی راکد و تعطیل شده احیا و راه‌اندازی شد که شامل سالن های ورزشی کهکدان، جوزان، شهر زنگنه، اسلامشهر آق‌گل و خانه کشتی مصطفی جوکار و سالن ورزشی روستای جوزان و استخر کوثر بوده است.

سپهری‌نیا تکمیل و افتتاح پروژه سالن ورزشی توچغاز بعد از ۱۲ سال را یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه ورزش عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت‌ها در خصوص معرفی و تعریف پروژه جدید، با پیگیری‌های انجام شده و نیازسنجی ۲ پروژه مهم شامل سالن ورزشی اسلامشهر آق‌گل و سالن ورزش‌های رزمی تعریف و با اخذ اعتبار، عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر اسلامشهر آق‌گل، یادآور شد: زمین چمن شهر زنگنه همزمان با هفته تربیت بدنی افتتاح شد و علاوه بر این پنج زمین چمن روستایی در روستاهای پیهان، مهدویه، منگاوی، کمری و حاجی‌آباد، با حمایت خیرین بخش خصوصی و حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال ساخت است.

حضور تیم فوتبال آریان در لیگ ۲ کشوری

به گفته سپهری‌نیا؛ با پیگیری‌های انجام شده ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی اوایل امسال برای سه پروژه ورزشی ملایر تخصیص و ابلاغ شد، به طوری‌که پروژه‌های ملی همچون ورزشگاه پنج هزار نفری امسال بعد از چند سال که از دستور کار خارج شده بود، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر داشتن یک شهر سالم، پویا، تربیت ورزشکاران، شناسایی استعدادهای ورزشی و قابله با کم‌تحرکی و بی‌تحرکی را از جمله اهداف حوزه ورزش برشمرد و گفت: امسال برای نخستین بار در تاریخ ملایر است که تیم فوتبال ملایر در لیگ دسته ۲ کشور حضور دارد و امیدواریم رسانه‌ها، مردم و مسوولان در کنار ما برای حمایت از این تیم و کسب نتایج خوب باشند و دست ما را در حوزه ورزش بگیرند.

به گزارش ایرنا؛ هم اکنون یش از ۱۲ هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در رشته های ورزشی در شهرستان ملایر فعالیت می کنند.