اهواز - ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار خوزستان گفت: یادواره و گرامی داشت شهدای غریب در اسارت، اواخر آبان‌ ماه با هدف معرفی شهدای مظلوم به نسل جوان و مردم در خوزستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا حاجتی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار دفاع مقدس و جبهه مقاومت، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای رسانه و شهدای اخیر ارتش در حمله رژیم خبیث صهیونیستی، اظهار کرد: همواره در حوزه دفاع مقدس ظرفیت های بالایی وجود دارد اما هنوز اقداماتی که نیاز بوده انجام نشده است.

وی افزود: راه اندازی اردوی گردشگری دفاع مقدس پس از سال ها در خوزستان یکی از اقدامات ماندگار و موثر برای آشنایی هرچه بیشتر نسل های جدید با ارزش های دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: اردوی گردشگری دفاع مقدس در حال حاضر در بخش دختران آغاز شده و تاکنون دو مرحله از آن برگزار و در روزهای آینده نیز تداوم دارد.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است ۷۰۰ نفر دانش‌آموزان دختر از استان فارس در قالب اردوی راهیان نور از معراج شهدای اهواز بازدید کنند.

سرتیپ دوم پاسدار حاجتی خاطرنشان کرد: بی‌شک نقش محوری و موثر رسانه‌ها در انعکاس دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس بارز است و امید می رود در این زمینه نیز همواره رسانه ها ما را یاری کنند.

وی افزود: اکنون بالاترین آمار شهدای غریب متعلق به خوزستان استکه پس از بررسی های فراوان،این تعداد از ۵۰ شهید غریب به ۲۰۰ شهید رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: این شهدای گرانقدر بسیار مظلوم هستند و امید است بتوانم با برگزاری یادواره شهدای غریب این شهدا را شهر به شهر به مردم معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، در پایان سرتیپ پاسدار عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار دفاع مقدس و جبهه مقاومت از تعدادی خبرنگار فعال در این عرصه تقدیر کرد.