سبزوار- ایرنا- امام جمعه شهرستان «ششتمد» خراسان رضوی گفت: پدافند جمهوری اسلامی در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به خوبی عمل کرد و آرامش مردم در مواجهه با این تجاوز، نشان از اقتدار سامانه‌های پدافندی کشور دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ولی خاکشور روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل که در دبیرستان بانو عصمت‌السادات علوی شهر ششتمد برگزار شد، افزود: اگرچه در جریان تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به حریم ایران اسلامی چند شهید تقدیم کردیم اما دشمن خبیث نتوانست به اهداف شوم خود، که آسیب به زیرساخت‌های نظامی کشور بود، برسید.

وی اظهار کرد: با عملکرد درخشان قدرت پدافندی کشور، تجاوز رژیم صهیونیستی به استحکامات دفاعی و زیرساخت‌های نظامی ایران به شکست انجامید.

امام جمعه ششتمد گفت: در شرایطی که در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی از تامین تجهیزات اولیه نظامی نیز ناتوان بودیم، اکنون به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا با تکیه بر توان و دانش بومی در عرصه های مختلف، از جمله در حوزه نظامی و دفاعی به خودکفایی و بازدارندگی کامل رسیده ایم.

حجت الاسلام خاکشور افزود: هدف اصلی جبهه غرب و استکبار جهانی، که با حمایت تمام پشت سر صهیونیست ها ایستاده اند، تضعیف نظام جمهوری اسلامی است اما جبهه مقامت اسلامی در خط مقدم آنها را زمین‌گیر کرده است.

وی اظهار کرد: دشمن پس از ناتوانی در مقابله نظامی با جمهوری اسلامی از طریق جنگ ترکیبی، شناختی و رسانه ای، اذهان نسل جوان و دانش آموزان را نشانه گرفته است تا اعتقادات و باورهای آنها را در برابر مقدسات و ارزشهای دینی کمرنگ سازد.

حجت الاسلام خاکشور با بیان اینکه در پدافند غیرعامل به دنبال این هستیم که آسیب پذیری‌ها به حداقل برسد، ادامه داد: در هفته پدافند غیرعامل باید نشست های تبیین و بصیرت افزایی در این باره در مدارس برگزار شود.

توان پدافندی ایران، رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت

مدیر آموزش و پرورش ششتمد نیز گفت: توان پدافند جمهوری اسلامی ایران علاوه بر نمایش توان‌ بازدارندگی، تجاوز رژیم صهیونیستی را بی‌ثمر کرد.

خداداد فروزنده افزود: پدافند هوایی در جریان تجاوز سحرگاهان دیروز عملکرد درخشانی داشت‌ و با وجود تقدیم شهدای گرانقدری در دفاع از حریم ایران، به آرامش مردم خدشه ای وارد نشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دشمن در جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی، دانش‌آموزان هستند، تصریح کرد: حضور گسترده و باشکوه دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در یوم الله ۱۳ آبان، هیمنه پوشالی صهیونیست های غاصب را در هم خواهد شکست.

فروزنده گفت: مدیران مدارس و معلمان باید با تبیین اهمیت پدافند غیرعامل با آگاهی‌بخشی به دانش آموزان، آنها را در برابر تهدیدات و خطرات احتمالی این حوزه مصونیت ببخشند.

پنجم تا یازدهم آبان با شعار «پدافند غیرعامل؛ تدبیر امروز، امنیت فردا» هفته پدافندغیرعامل نامگذاری شده است.

نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل، اجرای برنامه های هنری و مسابقات ورزشی بخشی از برنامه های هفته پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان ششتمد بود.

شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.