تهران- ایرنا- پیونگ یانگ ارتش کره جنوبی را به ارسال پهپاد به قلمرو کره شمالی و نقض حاکمیت این کشور با انگیزه‌های سیاسی متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع کره شمالی دوشنبه نتایج مربوط به تحقیقات درباره ورود پهپادهای کره جنوبی و انتشار اعلامیه‌هایی علیه پیونگ یانگ را منتشر کرد.

گزارش‌ها حاکی است که پهپادهای کره جنوبی ماه جاری میلادی (اکتبر) سه بار بر فراز پیونگ یانگ پرواز کردند. همچنین خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد شنبه تصاویری از یک پهپاد ساقط شده کره جنوبی منتشر کرد.

مقام‌های کره شمالی با اشاره به اعلامیه‌هایی که علیه این کشور پخش شده، اعلام کردند که هدف سئول از به پرواز درآوردن پهپادها انتشار «زباله‌های سیاسی» بوده است.

یک پهپاد هشتم اکتبر (۱۷ مهر ماه) از جزیره مرزی «بائن گنیه اونگدو» کره جنوبی به پرواز درآمده و پس از چند ساعت پرواز به پیونگ یانگ رسیده و اعلامیه‌هایی بر فراز ساختمان‌های وزارتخانه‌های دفاع و خارجه کره شمالی پخش کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی گفته که ادعاهای یکجانبه پیونگ یانگ «ارزش راستی‌آزمایی یا پاسخ دادن» ندارند.

اما خبرگزاری مرکزی کره به نقل از یک سخنگوی کره شمالی هشدار داد که اگر این اتفاقات تکرار شود، پیونگ یانگ با «تهاجمی بی‌رحمانه» به آن پاسخ خواهد داد.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره از اوایل سال جاری با ارسال بالن‌های حاوی زباله از کره شمالی به کره جنوبی اوج گرفت و سئول نیز در پاسخ به این اقدام فعالیت بلندگوهایی را که در مرز تبلیغات علیه پیونگ یانگ را پخش می‌کنند، از سر گرفت.

همچنین سئول و واشنگتن، کره شمالی را به اعزام سه هزار نیرو به روسیه برای حضور احتمالی در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند. پیونگ یانگ جمعه اعلام کرد که هر اقدامی برای اعزام نیرو به منظور حمایت از روسیه مطابق قوانین بین‌الملل خواهد بود.