ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره؛ کشف مجدد پهپاد ارتش سئول در خاک همسایه شمالی

تهران- ایرنا- پیونگ‌یانگ در حالی که پیشتر همسایه جنوبی خود را تهدید کرده بود که در صورت ارسال دوباره پهپاد به خاک کره‌شمالی، دست به اقدام نظامی خواهد زد، با انتشار عکسی از کشف یک پهپاد ساقط شده دیگر در خاک خود خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره شمالی روز شنبه به نقل از دولت پیونگ یانگ، گزارش داد که بقایای یک پهپاد سقوط کرده ارتش کره جنوبی را در خاک خود کشف کرده است.

در این گزارش با تشریح برخی مولفه‌ها، احتمال اینکه پهپاد ساقط شده از جمله پهپادهایی است که در مرکز شهر پیونگ یانگ اعلامیه پخش می کرده، مطرح شده است.

دولت کره جنوبی از موضع گیری در مورد اینکه آیا این پهپادها توسط ارتش این کشور به پرواز درآمده است یا توسط غیرنظامیان، خودداری کرد.

خبرگزاری کره شمالی افزود: «اگر تجاوز به خاک، هوا و آب های کره شمالی توسط ابزار نظامی جمهوری کره کشف و تأیید شود، به عنوان یک تحریک نظامی شدید علیه حاکمیت کره شمالی و اعلام جنگ و آغاز آن تلقی و با یک حمله تلافی جویانه فوری پاسخ داده خواهد شد.»

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: ادعاهای یکجانبه کره شمالی ارزش راستی آزمایی و پاسخگویی ندارد.

در ماه های اخیر تنش‌ها بین دو کره‌ از یک سو با پخش مجدد برنامه های تبلیغاتی سئول و ارسال پهپادهای حاوی اعلامیه به سمت همسایه شمالی و از طرف دیگر با اقدام پیونگ یانگ مبنی بر ارسال بالن‌های حاوی زباله به سمت کره جنوبی تشدیده شده است.

کره شمالی در روزهای اخیر تهدیدات خود را تشدید و ارتش کره جنوبی را متهم کرده است که طی سه روز در ماه اکتبر، هواپیماهای بدون سرنشین را بر فراز پایتخت این کشور به پرواز درآورده و در صورت شناسایی پهپاد دیگری بر فراز آسمان پیونگ یانگ، فاجعه وحشتناکی رقم خواهد خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha