تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵

تهران بزرگ - ایرنا - معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: همزمان با پروژه دیجیتالی کردن سازه‌های سنتی به سازه‌های مدرن، سازمان زیباسازی در حال  برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۰ سازه سه بُعدی در پایتخت است که به لحاظ زیرساختی، جذابیت بصری بسیار بالایی نسبت به دیگر سازه‌های تبلیغاتی دارد.

به گزارش ایرنا، محسن طارمیان روز یکشنبه از مدرن شدن سازه‌های تبلیغات شهری خبر داد و اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سازه‌های سه بُعدی تبلیغاتی در سطح دنیا به همت سازمان زیباسازی، برای اولین بار سازه‌های تبلیغاتی پایتخت نیز به سازه‌های مدرن و دیجیتالی دوبُعدی و سه بُعدی تبدیل می‌شود.

وی افزود: شورای شهر تهران در سال‌های گذشته مصوباتی مبنی بر دیجیتال‌سازی و ایجاد سازه‌های نوین تبلیغاتی داشته اما در دوره‌های گذشته مدیریت شهری، این مصوبات اجرایی نشده و ما در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم این اتفاق عملی شود.

وی تعداد سازه‌های تبلیغاتی پایتخت را سه هزار سازه دانست و اضافه کرد: سازمان زیباسازی با منتشر کردن فراخوانی در تلاش است ۱۰۰ سازه تبلیغاتی از این سه هزار سازه را که شامل عرشه پل‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، برایت بورد و استرابورد است و در بخش های مختلف پایتخت پراکندگی دارد را دیجیتالی کند.

طارمیان خاطرنشان کرد: پروژه دیجیتال‌سازی، به احتمال زیاد تا یک ماه آینده در سطح پایتخت اجرایی خواهد شد و تا پایان سال نیز در سطح شهر تهران یکصد سازه سنتی را به سازه دیجیتالی تبدیل خواهیم کرد.

وی ایجاد نمایشگرهای سه بُعدی جدید را دستاورد دیگری از سازمان زیباسازی دانست و ادامه داد: همزمان با پروژه دیجیتالی کردن سازه‌های سنتی به سازه‌های مدرن، سازمان زیباسازی در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۰ سازه سه بُعدی در پایتخت است که به لحاظ زیرساختی جذابیت بصری بسیار بالایی نسبت به سایر سازه‌های تبلیغاتی دارد.

رونمایی از اولین سازه سه بُعدی در آبان ماه

معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: نمایشگرهای سه بُعدی، اتفاق خوب و بزرگی در صنعت تبلیغات ایران است. برندهای ایرانی با توجه به اهمیت تولید داخلی از طریق این سازه‌ها می‌توانند با جذابیت‌های بیشتری کالا یا خدمات خودشان را به مردم معرفی کنند.

طارمیان خبر از رونمایی اولین سازه سه بُعدی در اواخر آبان ماه داد و اضافه کرد: این سازه سه بُعدی در میدان تجریش در حال نصب و جای‌گذاری است و تا اواخر آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد. تولید محتوای سازه‌های سه بُعدی بسیار هزینه‌بر و متفاوت با سازه‌های سنتی و مدرن است و در ایران چون برای اولین بار است که این سازه‌ها در حال راه‌اندازی است، تولیدکننده محتوا برای این سازه‌ها وجود ندارد اما برای راه‌اندازی این سازه‌ها از تولیدکنندگان محتوای خلاق دانش‌بنیان استفاده کردیم.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهراتن اضافه کرد: تولیدکنندگان محتوای سازه‌های سه بعدی در تلاش هستند تیزرهای جذاب سه بُعدی از تولیدکنندگان داخلی و همچنین از فعالیت‌های شاخص مدیریت شهری جدید مانند برنامه کاربردی شهرزاد، تاکسی‌های برقی و طرح نوماند طراحی کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم با توجه به ظرفیت تهران و محدودیت‌های مکان‌یابی این نمایشگرها و محل دید مخاطبان در تهران، ۴۰ سازه سه بُعدی تبلیغات تجاری تا اوایل سال آینده در سطح پایتخت نصب و جانمایی شود.

پرواز بادبادک آرزوهای دانش‌آموزان تهرانی

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر تهران گفت: به مناسبت روز دانش‌آموز، یکی از مجتمع‌های تجاری و تفریحی، در اقدامی خلاقانه و با اجرای رویداد فرهنگی سرود و پرواز، میزبان تعدادی از دانش‌آموزان بود. به همین منظور جشن روز دانش‌آموز امسال با حال و هوای دیگری برگزار شد. بنابراین تعدادی از دانش‌آموزان در قالب یک گروه سرود منسجم، در این روز به اجرای سرودهایی با موضوع ایران اقدام کردند.

مجید قادری‌ روز یکشنبه اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون جشن «سرود و پرواز»، «شب‌های شاد باملند» و نصب نشان‌های حجمی در این مجتمع در این مدت انجام شده است.

بر اساس این گزارش، در رویداد فرهنگی «سرود و پرواز»، دانش‌آموزان بعد از اجرای چند سرود با موضوع ایران، تعدادی بادبادک را به پرواز درآوردند که باعث نشاط و شور و هیجان بادبادک‌بازی در این منطقه شد.

اقدامات هوشمندسازی در پایانه غرب تهران

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران با اشاره به رفع مشکلات موجود در پایانه‌ها، گفت: هر اقدام و فعالیت اجرایی در پایانه‌ها باید با برنامه‌ریزی و دقت نظر دقیق و باهدف تکریم و رفع نواقص نسبت به ارائه خدمات به شهروندان و مسافران انجام شود.

حمیدرضا رحمانی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف پایانه مسافری غرب افزود: باید همه ما با تلاش برای رسیدن تهران به شهر سرزندگی نهایت توان خود را بکار گیریم تا رضایت شهروندان و مسافران را به دنبال داشته باشد. رفع مشکلات مسافران نیز باید از اولویت‌های پایانه‌ها باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته هوشمندسازی در پایانه غرب، گفت: در پایانه غرب اقدامات مثبتی برای هوشمندسازی انجام شده اما باید برای تکمیل این طرح نهایت تلاش صورت گیرد. با تکمیل این روند شاهد هوشمندسازی و مدیریت مطلوب مسافرگیری در پایانه غرب خواهیم بود.

پایانه مسافری غرب، بزرگ‌ترین پایانه مسافربری کشور با ۵۰ هکتار مساحت محسوب می‌شود که در سال ۷۵ به بهره‌برداری رسید. پایانه اصلی این پایانه در ۲ طبقه ساخته شده و روزانه صدها هزار نفر از شهروندان و مسافران از آن برای ورود و خروج از پایتخت استفاده می‌کنند.