تبلیغات سه بعدی بزرگراهی نیاز به مجوز جداگانه شورای شهر ندارد

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای شهر تهران گفت: برای تبلیغات شهری سه بعدی نیازی به اخذ مجوز جداگانه از شورای شهر نیست ضمن اینکه نباید برای هر تبلیغی در محیط شهر مجوزی از شورا اخذ شود.

به گزارش ایرنا، اخیرا تبلیغات شهری سه بعدی با ابعاد بزرگ به صورت ماکت کالا یا ابزار در سطح بزرگراه‌های شهر تهران مشاهده می‌شود.

این تبلیغات جذاب که در برخی بزرگراه‌های شهر تهران قابل رویت است، بعضا متحرک بوده و حرکت اندکی دارند که شاید باعث حواس پرتی رانندگان شود.

علیرضا نادعلی شهرستانکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شورای شهر تنها سیاست‌ها و قواعد کلی را در شهر به مدیران شهری گوشزد می‌کند و البته بر انجام آن سیاست تاکید دارد اما موضوع تبلیغات شهری در حیطه وظایف سازمان زیباسازی شهرداری تهران است.

تبلیغات سه بعدی بزرگراهی نیاز به مجوز جداگانه شورای شهر ندارد

وی در ادامه گفت: تبلیغات شهری در سازمان زیباسازی نیز قواعد خاص خود را دارد که خوشبختانه این سازمان خارج از چارچوب عدول نمی‌کند.

نادعلی با بیان اینکه وجود تبلیغات شهری سه بعدی در فضای شهری بزرگراهی خوب است، تاکید کرد: هرچند وجود این تبلیغات سبب نشاط بیشتر فضای بزرگراهی می‌شود اما باید جانمایی درستی برای آنها در نظر گرفته شود تا موجبات حواس پرتی رانندگان را فراهم نکند.

وی با بیان اینکه تبلیغات سه بعدی از قدیم الایام بوده است و چیز جدیدی نیست، ادامه داد: این تبلیغات فقط در برخی دوره‌ها کمتر یا بیشتر شده است.

تبلیغات سه بعدی بزرگراهی نیاز به مجوز جداگانه شورای شهر ندارد

نادعلی اضافه کرد: برای آنکه این تبلیغات بیلبودی در سطح بزرگراه‌ها مشکلی برای رانندگان ایجاد نکند باید به مبحث ترافیکی آن توجه شود.

وی ادامه داد: خو بهترین کار برای تبلیغات مناسب و بدون حادثه آن است که شهرداری تهران با پلیس راهورتعامل کند تا جایگاه‌های مناسبی برای عرضه تبلیغات سه بعدی جانمایی و در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، تبلیغات محیطی در ایران از دیرباز تاکنون میان تبلیغ‌کنندگان و صاحبان برندها و حتی میان نهادهای فرهنگی طرفداران زیادی داشته و دارد.

تبلیغات محیطی از منظر محتوایی به دو نوع تبلیغات فرهنگی و تبلیغات تجاری تقسیم می‌شود که در سازه‌هایی همچون بیلبورد، استرابورد، عرشه‌پل و غیره به نمایش در می‌آید.

تبلیغات سه بعدی بزرگراهی نیاز به مجوز جداگانه شورای شهر ندارد

دیجیتالی‌شدن بیلبوردها و استفاده از فناوری‌ها در تبلیغات محیطی از قابل توجه‌ترین پیشرفت‌ها در زمینه تبلیغات محیطی است.

امکان نمایش چندین تبلیغ روی یک صفحه نمایش دیجیتال و کنترل بیشتر مالکان بر رسانه‌ها و نتایج نهایی تبلیغات، از دیگر مزیت‌های تبلیغات محیطی دیجتال است.

براساس برآوردهای آماری؛ سهم تبلیغات محیطی در ایران حدود ۲۸ درصد است که دومین جایگاه را در میان رسانه‌های تبلیغاتی، بر اساس میزان هزینه‌کرد دارد.

به اعتقاد کارشناسان حوزه تبلیغ، تبلیغات محیطی دیجیتال به علت وضوح و شفافیت بالا باعث افزایش جلب توجه مخاطب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha