به گزارش خبرنگار ایرنا، سارا طالبی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مهمترین راهبرد ما در مرکز همآهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، گفتمانسازی در خصوص الگوی سوم زن مسلمان ایرانی است و در همین راستا نیاز است تا به مهمترین موضوع این حوزه که همان مساله هویت است به خوبی پرداخته میشود.
وی ادامه داد: امروز با جنگ تمدنی حوزه زنان و خانواده روبرو هستیم و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز میدان شویم باید وارد عرصه جنگ روایتها و حضور فعالانه در فضای مجازی شویم.
مدیر مرکز راهبری و همآهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برای گفتمانسازی در حوزه الگوی زن مسلمان ایرانی سه راهبرد تبیینی، محتوایی، روایتی و مردممحوری در نظر گرفته شده است و در این میان از الگوهای بومی هر منطقه و استانی نظیر بیبیمریم بهرهگیری میشود.
طالبی با انتقاد از این موضوع که گفتمان مختص حوزه زنان در کشور بهروز نشده است و باید در خصوص پرداختن به نقاط قوت و توانمندیهای این قشر تاثیرگذار با زبان و ادبیات روز صحبت کرد افزود: نیاز است تا دستگاههای مختلف با یکدیگر همافزایی و همگرایی داشته باشند تا بتوان گفتمان صحیحی از حوزه زنان را طراحی و ارائه کرد.
مدیر مرکز راهبری و همآهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بهرهگیری از زبان هنر را از دیگر برنامههای این مرکز برای گفتمانسازی در حوزه زنان عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با بهرهگیری از تولیدات هنری نظیر فیلم، تئاتر و سرود زنان و دختران را با الگوهای اسلامی ایرانی بیش از پیش آشنا کنیم.
طالبی همچنین از راهاندازی شوراهای راهبری بانوان استانها خبر داد و گفت: در قالب این شورا به موضوعات زنان به صورت تخصصی پرداخته میشود.
به گزارش ایرنا، دیدار با امام جمعه شهرکرد و نشستهای تخصصی از جمله برنامههای مدیر مرکز راهبری و همآهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بود.