علی مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توانمندسازی نیروی انسانی، هزینهکرد منابع، وجود برنامه عملیاتی، تشکیل جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی، تبلیغات و ترویج سوادآموزی، اطلاعرسانی و سامانههای سوادآموزی از جمله شاخص های این بخش به شمار می رود.
وی اضافه کرد: همچنین کیفیت بخشی به فعالیتها، بهبود کیفیت برنامهها و خلاقیتها از جمله شاخصهای ارزیابی در حوزه سوادآموزی بوده که آذربایجان غربی در اکثر این شاخص ها، رتبه های برتر را از آن خود کرده است.
وی اظهار کرد: در بخش های مسوولیت پذیری آموزش و پرورش، اجرای طرحهای پژوهشی و طرحها و برنامههای مکمل سوادآموزی نیز اقدامات درخور و شایان توجهی در آذربایجان غربی صورت گرفته بود که زمینه کسب رتبه خوب و قابل تقدیر را برای استان فراهم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: ارتقای روزافزون شاخص ها از جمله مهمترین برنامه های این وزارتخانه در حوزه سوادآموزی به شمار می رود که در استان نیز همین امر با همه توان دنبال می شود.
مطهری گفت: افزایش کارایی و اثربخشی، اصلاح و تقویت روندها و رویه ها و ارائه بازخورد اثربخش هر سال در بین ادارات کل آموزش و پرورش استان ها در بخش سوادآموزی ارزیابی می شود تا عملکرد سوادآموزی استانها بر اساس شاخصها و معیارهای استاندارد انجام شود.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر وضعیت سوادآموزی در آذربایجان غربی برای جامعه هدف بسیار قابل توجه بوده است.