محمدهادی محمدیمقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این منابع به اجرای طرح های فنی و خدمات شهری اختصاص یافته است و بسیاری از آنها در مراحل اجرا یا بارگذاری در سامانههای پیمانکاری قرار دارند.
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۵۰ قرارداد بزرگ شامل طرحهای ساخت مجتمعهای تجاری، تفریحی و طرحهای خدمات شهری با سرمایهگذاران بسته شده است که با مدلهای مشارکتی اجرا میشوند.
معاون شهردار مشهد گفت: بحران آب یکی از مسایل جدی پیش روی مشهد است که با توجه به این که در منطقه خشک قرار داریم چالشهای آبی اجتنابناپذیر است.
محمدیمقدم افزود: اقدامات و برنامهریزیهای لازم برای مقابله با این چالش در دست انجام است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ برخی از این طرحها وارد مدار بهره برداری شود.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید اتوبوس برای تقویت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: با توجه به عدم حمایت مالی دولت، این قرارداد با استفاده از منابع شهرداری مشهد و جذب اوراق مشارکت به ارزش سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال منعقد شد که ۴۵۰ دستگاه از این اتوبوسها بهصورت غیرنقدی و از طریق قرارداد با تولیدکنندگان داخلی تامین میشود.
معاون شهردار مشهد گفت:مرحله یک ساخت خط سوم مترو نیز به دلیل اتصال ترمینال، راهآهن، فرودگاه و حرم مطهر رضوی، یکی از حیاتیترین مراحل حمل و نقل شهری محسوب میشود که امید است با تامین اعتبار لازم بهزودی به بهره برداری برسد.
محمدی مقدم افزود: شهرداری مشهد سال گذشته با جذب حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت، پس از تهران در رتبه دوم کلانشهرها در زمینه جذب سرمایه از این طریق قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین طرح پارکینگ طبقاتی توحید، پس از حدود ۱۴ سال وقفه، در سال ۹۹ مجدد به صورت مشارکتی احیا شد که با بهرهبرداری از آن، یکی از مجهزترین پارکینگهای شمال شرق کشور در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
او اضافه کرد: شهرداری مشهد تاکنون با ایجاد پارکینگهای عمومی، حدود ۹ هزار جای پارک را برای شهروندان فراهم کرده است.