قزوین - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: ۹۰ درصد شکایت هایی که در سامانه ۱۴۱ این استان به ثبت رسیده بود، پس از رسیدگی مختومه شدند.

علیرضا معیری پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: یک هزار و ۷۰۰ شکایت از ابتدای امسال تاکنون در سامانه گویا ۱۴۱ این اداره کل ثبت شده بود که بیشتر موارد اعلام شده مربوط به عدم پرداخت کرایه به موقع رانندگان، به خصوص رانندگان حمل کالا، رعایت نکردن مقررات مربوط به حمل بار و برخی شکایت ها نیز از سوی مسافران ناوگان عمومی بود که اکثر موارد یاد شده پس از دریافت، مورد رسیدگی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این در حالی است که برای برخی از شکایت های رسیده در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات پرونده تشکیل و به آنها رسیدگی شده و پرونده هایی هم که با جلب رضایت بین مسافران و رانندگان نیز همراه بود، مختومه اعلام شدند.

معیری پور با اشاره به سامانه ۱۴۱ راهداری، اعلام کرد: این سامانه که قابلیت اتصال به اپراتور را هم دارد در طول شبانه روز، حتی روزهای تعطیل آماده دریافت پیشنهادات و شکایات شهروندان از شرکت های تحت پوشش در حوزه حمل کالا و یا مسافر است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: شهروندان اگر از رانندگان و شرکت های حمل و نقل در زمینه کالا و یا مسافران به مشکلی برخوردند، می توانند با این شماره تماس بگیرند و یا اینکه اگر مسافری هنگام سفر با تردد نامناسب راننده، مثل سرعت زیاد، خوردن و آشامیدن راننده در پشت فرمان و یا صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی مواجه شد، مشخصات راننده و خودرو وی را به این سامانه گزارش دهد تا در اولین فرصت به آن رسیدگی شود.