اصفهان – ایرنا – مدیرکل آموزش و پروررش اصفهان گفت: استفاده از هوش مصنوعی در مدارس، بویژه در شیوه‌های یادگیری شخصی سازی شده، می‌تواند بطور قابل توجهی کیفیت آموزش را ارتقا دهد.

به گزارش ایرنا، هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها بویژه سیستم‌های رایانه‌ای است.

محمدرضا نظریان روز چهارشنبه در نشستی با کارشناسان پژوهشی آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش افزود: دنیای امروز، دنیای انفجار اطلاعات است و ما باید هر روز با اطلاعات جدید و روش های نوین آموزشی همگام شویم.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای نظام آموزشی در استان اصفهان گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه شود، این است که اگر بدنبال ایران قوی هستیم، باید مدرسه را قوی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: قوی‌تر کردن مدارس بطور مستقیم با توسعه آموزشی و در نهایت توسعه کشور مرتبط است و در این مسیر باید روش های آموزشی، محتوای درسی، فناوری‌های نوین آموزشی و کیفیت کلی آموزش مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما بدنبال ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس هستیم و برای این هدف باید محیط‌های آموزشی امن و آرامش بخشی ایجاد کنیم که در آن دانش‌آموزان بتوانند به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند و رشد کنند.

نظریان افزود: این بهبود کیفیت یادگیری نیازمند این است که معلمان ما در کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی شرکت کنند و بعنوان یادگیرندگان مادام‌العمر همواره درحال رشد و یادگیری باشند.

وی، همچنین با تاکید بر موضوع عدالت آموزشی گفت: توسعه و نشر عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های استان است و بر این اساس ما باید آموزش با کیفیت را به‌تمامی نواحی و مناطق استان بویژه در مناطق کمتر برخوردار که نیاز به توجه بیشتری دارند ارائه دهیم.

وی یادآور شد: بر این اساس باید آموزش‌ها را بر اساس نیازها و اقتضائات بومی و محیطی مناطق مختلف استان طراحی و اجرا کنیم تا همه دانش‌آموزان از فرصت‌های آموزشی برابر بهره‌مند شوند.

نظریان همچنین به اهمیت تنوع در فرصت‌های یادگیری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان بتوانند از تمامی روش های یادگیری نوین بهره‌مند شوند و معلمان ما باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های آموزشی استفاده کنند تا دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن پیشرفت کنند.

وی در ادامه به بخش‌های پرورشی، مشاوره و تربیت‌بدنی در نظام آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: در سند تحول بنیادین، تقویت هویت ملی در دانش‌آموزان یکی از اصول مهم است و ما باید فضایی برای گفت‌وگو و تبادل نظر در مدارس ایجاد کنیم تا دغدغه‌ها و نیازهای نسل جوان و نوجوان به خوبی شنیده شود.

وی با اشاره به نسل جدید دانش‌آموزان که به نسل «آلفا» معروف هستند، گفت: این نسل ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای موفقیت در آموزش، معلمان باید شناخت دقیقی از ویژگی‌های عاطفی، شناختی و اجتماعی این دانش‌آموزان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم که با انگیزه و انرژی بیشتر در مسیر رشد و تعالی آموزش و پرورش و بهبود وضعیت آموزشی استان گام برداریم.

به گزارش ایرنا، اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان مغول تحصیل هستند.