به گزارش ایرنا، هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شبیهسازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشینها بویژه سیستمهای رایانهای است.
محمدرضا نظریان روز چهارشنبه در نشستی با کارشناسان پژوهشی آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر استفاده از فناوریهای نوین در آموزش افزود: دنیای امروز، دنیای انفجار اطلاعات است و ما باید هر روز با اطلاعات جدید و روش های نوین آموزشی همگام شویم.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای نظام آموزشی در استان اصفهان گفت: یکی از اصلیترین موضوعاتی که باید به آن توجه شود، این است که اگر بدنبال ایران قوی هستیم، باید مدرسه را قوی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: قویتر کردن مدارس بطور مستقیم با توسعه آموزشی و در نهایت توسعه کشور مرتبط است و در این مسیر باید روش های آموزشی، محتوای درسی، فناوریهای نوین آموزشی و کیفیت کلی آموزش مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ما بدنبال ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس هستیم و برای این هدف باید محیطهای آموزشی امن و آرامش بخشی ایجاد کنیم که در آن دانشآموزان بتوانند به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند و رشد کنند.
نظریان افزود: این بهبود کیفیت یادگیری نیازمند این است که معلمان ما در کارگاهها و سمینارهای تخصصی شرکت کنند و بعنوان یادگیرندگان مادامالعمر همواره درحال رشد و یادگیری باشند.
وی، همچنین با تاکید بر موضوع عدالت آموزشی گفت: توسعه و نشر عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصتهای برابر برای همه دانشآموزان یکی از اولویتهای استان است و بر این اساس ما باید آموزش با کیفیت را بهتمامی نواحی و مناطق استان بویژه در مناطق کمتر برخوردار که نیاز به توجه بیشتری دارند ارائه دهیم.
وی یادآور شد: بر این اساس باید آموزشها را بر اساس نیازها و اقتضائات بومی و محیطی مناطق مختلف استان طراحی و اجرا کنیم تا همه دانشآموزان از فرصتهای آموزشی برابر بهرهمند شوند.
نظریان همچنین به اهمیت تنوع در فرصتهای یادگیری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا دانشآموزان بتوانند از تمامی روش های یادگیری نوین بهرهمند شوند و معلمان ما باید از تمام ظرفیتها و فرصتهای آموزشی استفاده کنند تا دانشآموزان به بهترین شکل ممکن پیشرفت کنند.
وی در ادامه به بخشهای پرورشی، مشاوره و تربیتبدنی در نظام آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: در سند تحول بنیادین، تقویت هویت ملی در دانشآموزان یکی از اصول مهم است و ما باید فضایی برای گفتوگو و تبادل نظر در مدارس ایجاد کنیم تا دغدغهها و نیازهای نسل جوان و نوجوان به خوبی شنیده شود.
وی با اشاره به نسل جدید دانشآموزان که به نسل «آلفا» معروف هستند، گفت: این نسل ویژگیهای خاص خود را دارد و برای موفقیت در آموزش، معلمان باید شناخت دقیقی از ویژگیهای عاطفی، شناختی و اجتماعی این دانشآموزان داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم که با انگیزه و انرژی بیشتر در مسیر رشد و تعالی آموزش و پرورش و بهبود وضعیت آموزشی استان گام برداریم.
به گزارش ایرنا، اکنون حدود یک میلیون دانشآموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان مغول تحصیل هستند.